Inici » Aventura i afectacions a l’R3 de Rodalies

Aventura i afectacions a l’R3 de Rodalies

by PREMIUM.CAT
un tren se detiene en una estación de tren con gente caminando junto a él y un hombre con una chaqueta negra está parado en el andén, Cui Bai, morado, una foto de archivo, regionalismo

Retards i afectacions en el servei

Agafar l’R3 de Rodalies s’ha convertit en una **aventura** des que el passat 2 de febrer es va reprendre el servei en el tram entre Parets del Vallès i la Garriga (Vallès Oriental) després de quatre mesos d’obres d’Adif. **Retards**, **afectacions** i **cancel·lacions** de trens estan a l’ordre del dia i en pocs dies s’han registrat almenys una dotzena d’incidències, la majoria **relacionades** amb avaries en la infraestructura i pèrdues de tensió a les vies

Aquest mateix divendres l’R3 registrava retards de 20 minuts per una avaria a les Franqueses del Vallès (Vallès Oriental). El dimarts, una altra avaria a Centelles (Osona) va deixar quatre combois atrapats i va obligar a interrompre la circulació durant una hora

Reclamacions i preocupacions dels usuaris

Les plataformes d’usuaris Perquè no ens fotin el tren i l’Associació per la Promoció del Transport Públic (PTT) han mostrat la seva “indignació” per l’increment de les incidències dels últims dies i reclamen que es depurin “responsabilitat”. Les dues entitats recorden que la fi de les obres havia de ser una gran notícia per als viatgers de la línia, que han passat quatre mesos depenent del servei de bus per cobrir el tram afectat i enllaçar amb Barcelona, s’ha convertit en un “malson”. “Retards molt importants” i “cancel·lacions constants”, a més d’un augment del temps de viatge que pot oscil·lar “entre els 30 i els 60 minuts” segons la franja horària han sigut una constant. També carreguen contra els “dèficits” que arrossega la infraestructura, que té una manca d’inversió crònica. “15 dies de servei nefast, ple d’incerteses i generador d’angoixes i pors per als usuaris”, lamenten

Exigències del Departament de Territori

El Departament de Territori ha enviat fa dos dies un comunicat en el qual carrega contra Renfe i Adif després d’haver detectat “11 incidències repartides en 6 dels 10 dies que fa que la línia de Rodalies R3 ha restablert la circulació de trens al tram entre Parets del Vallès i la Garriga per les obres de desdoblament”. La conselleria que encapçala Ester Capella lamentava que es tracta d’afectacions que provoquen “talls en la circulació i demores importants” i, sense dir-ho obertament, assenyalava Adif, ja que la “major part de les incidències han estat relacionades amb avaries o disfuncions en la infraestructura”. Només el 6 i el 7 de febrer es van sumar tres incidències cada dia i Territori ha exigit “solucions” per revertir una situació que genera molt malestar entre els viatgers (https://esadir.cat/entrades/fitxa/node/recent).

Així mateix, el departament ha reclamat a Renfe i Adif que siguin “més previsors” i programin un “període de proves per detectar incidències” de cara al tall de la línia que s’ha de produir a l’estiu per a la segona fase de les obres en el tram Parets-Garriga. D’aquesta manera, Territori espera que el gestor d’infraestructures ferroviàries i l’operadora espanyola puguin “detectar incidències en les instal·lacions mentre encara no s’hagi restablert el servei”. Mentrestant, Territori s’ha incorporat a la comissió de seguiment de la línia R3 que han creat Renfe i Adif i en els pròxims dies convocarà una reunió amb ajuntaments i agents del territori perquè puguin rebre les explicacions pertinents de les dues companyies (https://esadir.cat/entrades/fitxa/node/recent).

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00