Inici » Els desafiaments que afecten les vendes de vehicles elèctrics

Els desafiaments que afecten les vendes de vehicles elèctrics

by PREMIUM.CAT
un cotxe blanc que condueix per un carrer al costat d'un edifici i arbres al fons amb un cartell blau, Dahlov Ipcar, ue 5, una representació digital, panfuturisme

Desafiaments a les vendes de cotxes elèctrics

Les vendes de cotxes elèctrics es veuen obstaculitzades per tres problemes principals. El primer està relacionat amb els preus elevats a què es comercialitzen aquests vehicles. El segon desafiament fa referència a la degradació progressiva de les bateries que els alimenten, mentre que el tercer es vincula amb la insuficient xarxa de carregadors.

S’espera que el primer problema, l’alt cost, es pugui resoldre aviat gràcies a la intervenció de fabricants com Volkswagen o MG. Pel que fa al segon desafiament, nombrosos investigadors estan treballant per desenvolupar bateries més eficients. Tot i això, el tercer problema, relacionat amb la xarxa de carregadors, es presenta com el més difícil de solucionar, com ho demostra una recent enquesta que revela que el 79% dels propietaris de cotxes elèctrics recarreguen a casa seva.

Solucions residencials

Un estudi elaborat per ChargeUp Europe destaca que la recàrrega privada a propietats individuals o col·lectives és l’opció preferida pels propietaris de cotxes elèctrics. A Europa, el 79% de les recàrregues es fan en espais privats, seguit per un 15% de recàrregues al lloc de treball. A més, el 2023 es van instal·lar 5,7 milions de punts de recàrrega en edificis residencials, xifra que s’estima augmentarà a 27,5 milions el 2030. No obstant això, sorgeix un problema als edificis residencials multifamiliars, les infraestructures elèctriques dels quals no estan preparades per a una demanda massiva delectricitat per carregar bateries de cotxe.

Situació a Espanya

A Espanya, el 90% dels propietaris de vehicles elèctrics opten per carregar-los a casa o llocs de treball, cosa que situa el país entre els tres primers del món en ràtio de vehicle i punt de càrrega per a la recàrrega privada. Daniel Schwedhelm, Director a Espanya de Vendes a Empreses de Monta, destaca la importància de reconèixer la rellevància de la recàrrega privada en el context actual, subratllant que comprendre millor la dinàmica entre la recàrrega pública i privada permetrà crear polítiques i estratègies que satisfacin les necessitats dels conductors de vehicles elèctrics a tot Europa.

Privatització de la recàrrega

La privatització de la recàrrega es planteja com una possible solució al desafiament relacionat amb la insuficient xarxa de carregadors, cosa que ressalta la importància de la recàrrega privada o semipública al panorama general de la infraestructura de recàrrega per a vehicles elèctrics.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00