Inici » Un nou servei de suport emocional per a joves

Un nou servei de suport emocional per a joves

by PREMIUM.CAT
una dona amb camisa verda i corbata negra al coll i fons gris amb fons gris, Anna Hotchkis, fotografia professional, retrat d'un personatge, premsa privada

Què és ‘Obro feel’?

Quantes vegades t’has trobat en una situació complicada en què necessitaves ajuda professional, però no la tenies a la teva disposició de manera discreta? Segurament, moltes. Per evitar que això torni a succeir, la Generalitat ha llançat un nou servei anomenat ‘Obro feel’. Aquest servei, actiu des del novembre del 2023, ha estat utilitzat per gairebé 900 persones fins ara. ‘Obro feel’ és un xat d’acompanyament emocional a través de Whatsapp, creat per la Direcció General de Joventut de la Generalitat, que ha transformat Whatsapp en alguna cosa més que una simple aplicació de missatgeria instantània.

Com funciona?

Els joves que necessitin suport emocional poden contactar amb aquest servei les 24 hores del dia, els 7 dies de la setmana. Només necessiten afegir el número 680 354 155 als seus contactes de Whatsapp i començar una conversa. Un voluntari de la Fundació Ajuda i Esperança, capacitat per escoltar empàtica i gestió emocional, brindarà suport personalitzat. Un cop identificada la situació, es proporcionarà al jove l’acompanyament i les eines necessàries per fer front al malestar i contribuir positivament al seu dia a dia. En cas de necessitar atenció mèdica, se us informarà sobre com accedir als serveis públics de salut o altres recursos disponibles, com oficines per a joves, associacions i entitats. Si es detecta una necessitat mèdica urgent, el cas es derivarà a lequip del Sistema dEmergències Mèdiques. Aquesta col·laboració per facilitar la derivació forma part del Pla de Prevenció del Suïcidi de Catalunya. Cal destacar que la Fundació Ajuda i Esperança també gestiona el ‘Telèfon de l’Esperança’, sent ‘Obro feel’ la seva versió per a joves.

Un espai segur

Segons els responsables del servei, ‘Obro feel’ proporciona un espai accessible, íntim, segur i lliure de judicis, on els joves poden expressar obertament les seves preocupacions. Des del llançament, s’han atès 899 usuaris i s’han intercanviat al voltant de 55.000 missatges. Aproximadament el 33% dels usuaris tenien menys de 18 anys i el 61% tenien entre 18 i 35 anys. Pel que fa al gènere, el 66% dels contactes rebuts van ser noies. Les converses han abordat principalment problemes relacionals (29%), depressió (15%), ideació suïcida (7%), trastorns de la conducta alimentària (3%), altres problemes de salut mental (14%), problemes de salut física ( 10%), solitud no desitjada (3%) i assetjament escolar (2%). També s’han atès casos de drogoaddicció, abús i maltractament, entre d’altres, encara que menys.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00