Una estrena decebedora per a ‘Operación Barrio Inglés’
L’esperada sèrie ‘Operación Barrio Inglés’, protagonitzada per Aria Bedmar, Peter Vives i Rubén Cortada, va debutar a La 1 amb un fred 5,8% de quota de pantalla i 634.000 espectadors, molt per sota de les expectatives de la cadena pública.
Aquesta acollida decebedora suposa un descens de 7,1 punts i 252.000 espectadors respecte a la setmana anterior, cosa que demostra que l’estratègia de TVE de rellançar el seu calendari d’estrenes amb aquesta producció no ha donat els fruits esperats.
La sèrie, que es presentava com una de les principals apostes de ficció de TVE per a aquest any, se situa molt per darrere de les altres dues produccions estrenades des del començament del 2024: ‘La ley del mar’ (13,1%) i ‘Zorro’ (12,8%), totes dues emeses diumenge a la nit.
Comparació amb estrenes anteriors
A diferència de ‘La ley del mar’ i ‘Zorro’, que no havien estat emeses prèviament en altres cadenes o plataformes, ‘Operación Barrio Inglés’ arriba a La 1 després d’haver estat estrenada en altres plataformes.
A més, la sèrie encara té set capítols més per emetre, de manera que el seu rendiment podria millorar en les pròximes setmanes.
El fracàs de ‘Baila como puedas’ al late night
El format de ball ‘Baila como puedas’, que va ser traslladat al late night a causa del seu baix rendiment al prime time, tampoc ha aconseguit millorar els seus resultats a la seva nova franja horària.
En la seva primera entrega al late night, ‘Baila como puedas’ va registrar un mínim històric del 4,5% de quota de pantalla i 226.000 espectadors, tot i que encara no ha arribat a l’equador de les deu gales anunciades.
El fracàs de ‘Baila como puedas’ posa de manifest les dificultats de TVE per trobar formats d’entreteniment que connectin amb el públic i reforça la idea que la cadena pública necessita revisar la seva estratègia de programació.
La nit dominada per ‘L’illa de les temptacions’
Tot i els decebedors resultats d”Operación Barrio Inglés’ i ‘Baila como puedas’, La 1 va aconseguir una bona dada d’audiència amb el tercer i darrer debat final de ‘L’illa de les temptacions’, que es va imposar a la seva franja horària a ‘El Peliculón’ d’Antena 3.
El debat de ‘L’illa de les temptacions’ va registrar un 12,3% de quota de pantalla i 896.000 espectadors, fet que demostra que el reality show segueix sent un dels continguts més populars de la televisió espanyola.
Anàlisi d’audiències
Pel que fa a les audiències generals de dimecres, Antena 3 es va mantenir com a líder amb un 14% de quota de pantalla, seguida de Telecinco amb un 11,4% i laSexta amb un 7,5%.
Entre els programes més vistos del dia, van destacar ‘La ruleta de la sort’ a Antena 3 (23,1%), ‘Vamos a veure’ a Telecinco (16,6%), ‘Aruser@s’ a laSexta (15, 8%) i ‘La Promesa’ a La 1 (12,3%).
Al prime time, ‘Supervivents: Última hora’ va ser el programa més vist amb un 8,6% de quota de pantalla i 1.144.000 espectadors, seguit de ‘El debat de les temptacions’ (12,3%), ‘El Formiguero’ (14%) i ‘El Peliculón’ (10,6%).
Al late night, ‘Cine: Els secrets de la cabana del llac’ va ser el programa més vist amb un 8,3% de quota de pantalla i 249.000 espectadors.