Inici » Reinventar la Lectura: Estratègies Innovadores per a Joves

Reinventar la Lectura: Estratègies Innovadores per a Joves

by PREMIUM.CAT
una noia llegint un llibre a una biblioteca amb un prestatge ple de llibres darrere i una fila de llibres darrere, Artur Tarnowski, enfocament dur, il·lustració d'un llibre de contes, art acadèmic

El Repte de Captivar Joves Lectores

En un context on les pantalles ocupen la major part del temps d’oci dels adolescents, promoure la lectura es converteix en un repte cada vegada més complex. La professora Clara Queraltó, experta en Llengua i Literatura Catalanes, comparteix la seva perspectiva sobre com fer que els joves es tornin a interessar per la lectura.

Lectures Obligatòries: Un Pas Necessari

Segons Queraltó, les lectures que els alumnes han de fer a l’institut són fonamentals, malgrat la seva initial reticència. “És responsabilitat de l’escola exposar els alumnes a textos clàssics”, afirma, subratllant que el paper dels professors com a guies és essencial per ajudar a desxifrar aquestes obres.

Alternatives a les Lectures Tradicionals

A més de les lectures tradicionals, la professora recomana la incorporació de formats alternatius, com relats breus, còmics i teatre. Aquests formats, menys intimidants, poden motivar els estudiants a gaudir de la lectura sense sentir-se aclaparats, facilitant una comprensió més ràpida i efectiva de les estratègies narratives.

Fomentant la Lectura Fora de l’Aula

Queraltó destaca la necessitat de superar els límits físics de l’aula per estimular l’interès per la lectura. La connexió amb biblioteques i llibreries del voltant pot transformar la percepció de la lectura, passant de ser una tasca escolar a una activitat gratificant que enriqueix la vida quotidiana dels joves.

Accions Pràctiques per Impulsar la Lectura

Accions com sol·licitar el carnet de la biblioteca o unir-se a clubs de lectura són exemples concrets que poden fer que els estudiants s’involucrin més en el món literari.

La Tecnologia com a Aliada

Contràriament a la creença popular, Queraltó no veu la tecnologia com una amenaça, sinó com una oportunitat. Integrar eines digitals a l’aula, com la creació de booktubers, permet als alumnes compartir ressenyes literàries a través de vídeos, fusionant la seva passió per les xarxes socials amb la lectura. Aquesta iniciativa no només augmenta l’interès pels llibres, sinó que també fomenta habilitats comunicatives i de pensament crític.

El Paper Crucial de les Famílies

Finalment, Queraltó insisteix en la importància del suport familiar en el procés de foment de la lectura. “Els pares que llegeixen a casa són models a seguir”, assegura, ressaltant que els hàbits de lectura es transmeten més fàcilment en un entorn on la lectura és valorada i practicada.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00