Una nova estratègia per al Sevilla CF
El Sevilla FC, sense cap mena de dubte, no està vivint una de les millors temporades en la seva participació a la Lliga d’aquest any. Per aquest motiu, els seus dirigents s’adonen que cal innovar i trobar solucions.
En aquest sentit, el club andalús ha establert una aliança amb IBM per tal d’utilitzar Escolta Advisor, una plataforma que fa servir l’IA per identificar i seleccionar jugadors amb característiques úniques, basant-se en una base de dades amb més de 200.000 informes d’observadors.
Un canvi positiu per als observadors del club
Actualment, el Sevilla FC compta amb un equip de deu professionals encarregats de l’observació i anàlisi de possibles talents futbolístics. Gràcies a aquesta nova eina, els observadors podran reduir la càrrega de feina repetitiva, com ara la recerca i lectura de grans quantitats de documents, i centrar-se en la localització de jugadors interessants sobre el terreny de joc.
Un pas endavant cap al lideratge en l’ús de la tecnologia
Amb aquest nou sistema de scoutisme, el Sevilla CF reforça la seva condició de club líder en la detecció de talent futbolístic. Segons José María del Nido, president de l’entitat, el club aspira a convertir-se en referent en l’ús de la IA aplicada a l’esport, especialment al món del futbol.
Scout Advisor: L’avantatge de la plataforma d’IA corporativa d’IBM
Scout Advisor és una aplicació desenvolupada sobre WatsonX, la plataforma d’IA corporativa d’IBM. Aquesta eina s’integra amb altres aplicacions específiques per avaluar possibles fitxatges basant-se en dades objectives, com el pes, l’edat o la durada del contracte, i en dades subjectives extretes dels informes dels propis jugadors, centrades en les seves qualitats de joc.