Inici » La Rosa: una moneda local per dinamitzar el comerç de Sant Feliu

La Rosa: una moneda local per dinamitzar el comerç de Sant Feliu

by PREMIUM.CAT

Introducció

Fa aproximadament un any, l’Ajuntament de Sant Feliu va presentar una innovadora iniciativa econòmica per impulsar el comerç local: La Rosa, la primera moneda de la ciutat. Aquesta moneda local ha estat guardonada recentment amb una menció d’honor al “VI Concurs d’Idees Tecnològiques per al Comerç Minorista” de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies. L’objectiu principal d’aquesta iniciativa és fomentar el comerç a Sant Feliu, establir una millor relació amb la ciutadania i impulsar l’activitat econòmica, tot fidelitzant la clientela.

Dades d’èxit

Des de la seva creació el 27 de març de 2023, un total de 1434 persones han utilitzat La Rosa per realitzar transaccions a Sant Feliu. Durant aquest any, s’han realitzat un total de 3990 transaccions amb un valor econòmic de compres de 136.090,43 €. Aquestes transaccions s’han realitzat exclusivament en comerços locals, demostrant així el suport a l’economia local.

Adhesió dels comerços locals

Un 13% dels establiments comercials de Sant Feliu, un total de 101, s’han adherit a La Rosa. Aquests establiments pertanyen a diferents sectors, com ara moda i complements, oci i cultura, serveis professionals, restauració, perruqueria i centres d’estètica, i alimentació.

Cresciment continu

Durant els primers mesos del 2024, s’han donat d’alta 9 nous establiments comercials i 217 persones s’han unit a aquesta iniciativa. D’aquesta nova clientela, 204 persones han utilitzat La Rosa per realitzar compres.

Campanyes de bonificació

Per continuar impulsant La Rosa, l’Ajuntament ha posat en marxa dues campanyes de bonificació durant aquest any. En aquestes campanyes, els clients podien obtenir un 30% addicional de Roses per cada 100 euros invertits. Aquestes campanyes han estat un èxit i han contribuït a l’augment de les transaccions amb La Rosa.

Moviments durant les campanyes de bonificació

Durant les campanyes de bonificació, s’ha observat que el 91% dels moviments econòmics amb La Rosa s’han realitzat durant aquests períodes. Això demostra l’atractiu que tenen aquestes campanyes per als clients i la seva influència en l’ús de La Rosa.

Moviments fora de les campanyes de bonificació

Durant els períodes sense campanyes de bonificació, només el 9% dels moviments econòmics amb La Rosa s’han produït. Això indica que les campanyes de bonificació són un factor clau per incentivar l’ús de La Rosa i augmentar les transaccions.

Futur de La Rosa

Jaume Manyoses, regidor d’Activitat Econòmica de l’Ajuntament de Sant Feliu, ha anunciat que s’està preparant una tercera campanya de bonificació que coincidirà amb les Festes de Primavera. Aquesta iniciativa continuarà impulsant La Rosa i s’espera que s’hi sumin més persones i comerços en el futur.

Conclusió

La Rosa ha demostrat ser una iniciativa exitosa per dinamitzar el comerç local de Sant Feliu. Amb un nombre creixent de persones i comerços que s’hi adhereixen, aquesta moneda local està contribuint a l’estabilitat econòmica de la ciutat i a la fidelització de la clientela. Cal continuar fent un seguiment de l’evolució de La Rosa per avaluar el seu impacte a llarg termini.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00