Persan: Un Any de Creixement Rècord
L’empresa sevillana Persán, líder en la producció i la comercialització de detergents i suavitzants, va tancar l’any 2023 amb una facturació rècord de 811 milions d’euros, representant un creixement del 22% respecte a l’any anterior. Aquesta fita va marcar un triomf significatiu per a la companyia, ja que va aconseguir triplicar els seus ingressos els últims quatre anys, passant de 290 milions d’euros el 2019 als 811 milions el 2023.
Evolució Positiva i Compromís amb el Desenvolupament
El tancament de l’exercici 2023 també es va destacar per aconseguir un ebitda de 55 milions d’euros, cosa que reflecteix una evolució positiva per a Persán. Aquest creixement s’atribueix a l’augment en les vendes de totes les categories de productes, consolidant el lideratge en la cura de la llar i expandint la quota de mercat en la cura personal a nivell europeu. El pla d’internacionalització iniciat el 2019 ha contribuït significativament a aquest progrés i ha facilitat l’arribada dels seus productes als cinc continents.
Compromís amb la Sostenibilitat i el Medi Ambient
Persán continua el seu compromís amb la sostenibilitat a través d’una estratègia global ESG, implementant polítiques de desenvolupament que beneficien els empleats i la cadena de valor. Aquest enfocament també es reflecteix en el compromís amb la reducció de la seva empremta ambiental mitjançant la inversió en tecnologies sostenibles.
El reconeixement de la sostenibilitat de Persán es va veure reflectit en la renovació del ‘Segell Reduzco’ atorgat pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic del Govern d’Espanya, que reconeix la disminució sostinguda de la petjada de carboni. A més, la Fundació Persán ha aconseguit 122 insercions laborals de persones aturades, i ha demostrat el seu compromís amb l’acció social directa i la promoció de valors.
Perspectives de futur
El CEO de Persán, Antonio Somé, va expressar la seva satisfacció pels resultats obtinguts el 2023 i va destacar el compromís continu de l’empresa amb els objectius a llarg termini. Persán està elaborant un Pla Estratègic per als propers tres anys, amb l’objectiu de consolidar el seu lideratge a Europa i expandir-se a altres geografies, mantenint el seu enfocament en el creixement sostenible i l’excel·lència en la comercialització dels seus productes.