El Banc d’Espanya Insta a la Revisió Anual dels Comptes dels Clients
Durant el primer mes de l’any, el Banc d’Espanya reitera la necessitat que totes les entitats enviïn als seus clients un informe detallat sobre els seus comptes i productes contractats.
Aquesta informació pot ser rebuda tant per correu convencional com a través del sistema de bústia electrònica disponible a la banca en línia, segons les preferències del client.
És crucial estar alerta a aquestes vies informatives per assegurar-se de rebre tota la informació financera rellevant.
Detalls Personalitzats per a Cada Tipus de Producte Bancari
Dins de l’informe, es proporcionarà informació específica en funció dels productes contractats amb el banc. Aquesta diferenciació esdevé fonamental en cas de comptes bancaris, préstecs o altres crèdits.
Per als comptes bancaris, l’informe inclourà les comissions aplicades durant l’any anterior, així com els tipus d’interès creditor i de descobert. També es detallaran els interessos totals acumulats al llarg de l’any passat.
En el cas dels préstecs i crèdits, es proporcionarà un resum exhaustiu dels interessos cobrats i pagats, així com les comissions i despeses associades als serveis prestats durant l’any anterior.
L’Enfocament Individualitzat del Banc d’Espanya
El Banc d’Espanya subratlla la importància que aquesta comunicació sigui personal i elaborada de manera individualitzada per a cada client, incloent els cotitulars dels productes bancaris. Així, tots rebran la informació pertinent.
Aquest resum anual ha de seguir l’esquema establert a l’Annex 5 de la Circular 5/2012 de 27 de juny del Banc d’Espanya.