Inici » Revolució en la Gestió Tributària: Noves Estratègies i Resultats

Revolució en la Gestió Tributària: Noves Estratègies i Resultats

by PREMIUM.CAT
Las inspecciones fiscales del Instituto Municipal de Finanzas (IMH) han detectado y emergido varias flotas de vehículos que reubicaron la dirección para pagar menos en el impuesto sobre el vehículo de tracción mecánica (IVTM). Esta acción ha facilitado la regularización del IVTM de las empresas con una flota de vehículos reubicados. La inspección ha aumentado el número de liquidaciones en un año de 15 a 43, con una cantidad liquidada de € 119,000 cerca de € 3.5 millones. El Tesoro (8k, mejor calidad, obra maestra, muy detallada: 1.1)

Detectant Irregularitats: Un Nou Enfocament

L’Institut Municipal d’Hisenda (IMH) ha encetat un procés d’inspecció que ha revelat flotes de vehicles que havien canviat la seva adreça per reduir el pagament de l’impost sobre vehicles de tracció mecànica (IVTM). Aquesta iniciativa ha permès regularitzar la situació tributària d’aquestes empreses, augmentant notablement el nombre de liquidacions.

Increment de Liquidacions i Recaptació

Gràcies a les mesures adoptades, el nombre de liquidacions ha crescut exponencialment, passant de 15 a 43 en només un any. Això ha generat un increment en l’import liquidat, que ha saltat de 119.000 euros a prop de 3,5 milions d’euros, mostrant l’impacte positiu de les inspeccions.

Les Finances Municipals en Números

La gestió tributària municipal és fonamental, ja que representa el 43% dels ingressos de l’Ajuntament, amb un total de 1.549,6 milions d’euros. Del total, el 54% prové de l’IBI, mentre que un 10% correspon a les autoliquidacions de plusvàlua. Segons les dades de la memòria del 2024, els ingressos s’han incrementat un 1,4% en el darrer any.

Innovació en el Pagament: Bizum com a Alternativa

El consistori ha assolit un percentatge de cobrament del 95,4% dels ingressos liquidats a data de 31 de desembre de 2024, considerant-ho un indicador excel·lent de la seva eficàcia en la gestió. A més, els tràmits en línia han crescut un 15%, i els pagaments a través de Bizum s’han multiplicat per deu, tot i que encara representen només un 1,9% del total.

Evolució de la Comunicació Electrònica

En el marc de la modernització del sistema de gestió de l’IMH, s’ha observat una notable millora en les comunicacions electròniques, que ara constitueixen un 29% de les notificacions. Aquesta transició ha generat un estalvi significatiu de 2,2 milions d’euros per a l’Ajuntament.

Augment en l’Atenció al Ciutadà

El 2024 també ha marcat un increment en l’atenció al públic, amb un augment del 4,6% en el nombre de persones ateses, passant de 29.492 a 30.841, reflectint així un compromís amb la millora del servei a la ciutadania.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00