Unilever planeja una reestructuració amb impacte global
La multinacional britànica Unilever ha anunciat un pla que implicarà la reducció de 7.500 llocs de treball a nivell mundial en els propers tres anys. Aquesta decisió forma part d’un programa de reforma destinat a estalviar uns 800 milions d’euros.
Objectiu de millorar el rendiment del grup
El conseller delegat, Hein Shumacher, encapçala aquesta nova estratègia centrada en millorar el rendiment empresarial. Les retallades s’aplicaran principalment a les oficines del grup com a part d’un ampli programa de reestructuració.
Productes i presència global de Unilever
Unilever és coneguda per marques com Dove, Knorr, Frigo, Magnum, Ben & Jerry’s, Hellmann’s, Calvé i Ligeresa. Amb la seva seu a Londres, la companyia compta amb 6.000 empleats al Regne Unit i més de 128.000 treballadors a escala mundial.
Compromís amb l’eficiència i la productivitat
El conseller delegat ha expressat la seva decepció pels resultats del grup l’any anterior. Amb la reestructuració, Unilever preveu invertir en tecnologia per millorar la productivitat i reduir despeses. L’objectiu és fer menys, però millor, amb un impacte més gran.
Schumacher ha assegurat que els canvis anunciats acceleraran el pla d’acció per al creixement de l’empresa. Es comprometen a dur a terme les retallades i la reestructuració amb la participació dels treballadors i respectant aquells afectats.