Un canvi d’algoritme impulsa la visibilitat del català
El català ha aconseguit superar les dificultats i està guanyant terreny a Internet. A partir de l’agost del 2023, Google va començar a aplicar un canvi d’algoritme que ha revertit la tendència a la baixa de la visibilitat del contingut en llengua catalana. Els efectes d’aquest canvi ja s’estan fent notar, amb una recuperació del 18% en la visibilitat del català al cercador durant l’últim any .
Un informe conjunt confirma la millora de la llengua catalana a Internet
Un informe realitzat per la Fundació .cat i l’Aliança per la Presència Digital del Català ha constatat una millora general de la llengua catalana en l’entorn digital. A finals del 2022, el pes relatiu del contingut en català a les visites procedents del cercador de Google havia caigut per sota del 34%, una situació preocupant que es va mantenir durant gairebé vuit mesos del 2023. Després de ser interpel·lat per l’Aliança amb aquestes dades, Google va aplicar el canvi d’algoritme, assegurant que interpretava millor les intencions dels usuaris .
Un increment del trànsit del contingut en català
Després de la implementació del canvi d’algoritme, el trànsit del contingut en català ha augmentat significativament, arribant a representar un 52% .
Perspectives futures
Els impulsors de l’estudi tenen previst actualitzar la investigació en un termini d’uns sis mesos per analitzar si la tendència a l’alça es manté estable després de l’actualització de Google que va començar a aplicar el passat mes de març .
Reaccions a aquest canvi
El canvi d’algoritme de Google va coincidir amb la viralització d’una campanya on centenars de persones van reclamar a Google que deixés de discriminar el català i solucionés el problema. Aquesta campanya podria haver contribuït al canvi d’algoritme, demostrant la importància de la participació ciutadana en aquest tipus de qüestions .