La decisió de Ducati
Tothom estava pendent de la decisió de Ducati al voltant de qui seria el pilot elegit per fer el salt a l’equip oficial i convertir-se en el company de Pecco Bagnaia a partir del 2025. Una ‘lluita’ protagonitzada entre Marc Márquez i Jorge Martín que va acabar guanyant l’ilerdenc, que va jugar molt bé les cartes per posar contra les cordes els de Borgo Panigale, que no van tenir cap altre remei que prescindir del madrileny, davant el temor a perdre l’octocampió del món l’any que ve.
L’impacte al pàdoc
Al pàdoc era el tema més candent perquè, en part, en depenia el futur de la resta d’escuderies i de molts pilots de la graella, conscients que el moviment generaria un efecte dòmino en què les fitxes anirien caient pel seu propi pes. Així doncs, Jorge Martín, davant els desplantaments de Ducati, va signar ràpid per Aprilia. Alhora, Enea Bastianini ha fitxat pel Tech3 de KTM, igual que Maverick Viñales, que ha abandonat la marca de Noale amb l’arribada de Martinator. Però no seran els únics moviments.
Ducati fitxa Marc, reforça els seus rivals directes…
Ducati ha aconseguit ajuntar la que és, possiblement, la parella de pilots més capacitada per lluitar per fer-se pel campionat. Tot i això, queda per concloure si la decisió dels bolonyesos ha estat l’adequada, ja que amb el seu moviment, ha reforçat de manera directa els seus grans rivals, com són KTM i Aprilia, que segueixen fent passos de gegants en l’evolució dels seus muntures. Més enllà dels pilots implicats, alguns encara tenen el futur per decidir, el fitxatge de Marc pels de Borgo Panigale ha anat més enllà.
El descontent al Pramac Racing
Perquè també pot afectar el futur més proper d’algunes de les estructures satèl·lit de Ducati, com són el VR46 i el Prima Pramac Racing. Tant Valentino Rossi com Paolo Campinoti, amos dels dos equips esmentats, s’han mostrat molt descontents amb la decisió dels de Borgo Panigale. El primer, per la seva eterna enemistat amb el ’93’, ja que considera que ha estat un desvergonyiment cap a la seva persona posar-li tantes facilitats al lleidatà per poder conquerir més títols de MotoGP que suposarien empatar-lo i, potser, superar-lo en el nombre total de entorxats. El segon, pel menyspreu a què han sotmès el seu pupil, Jorge Martín.
La possible sortida del Pramac Racing
Sobre aquesta mateixa situació va parlar Gigi Dall’Igna a Sky Sports: “està clar que estem a les etapes finals perquè el temps per prendre una decisió s’està acabant. La solució clarament no és a les nostres mans, així que haurem d’esperar”. I és que Yamaha està disposada a pescar en riu regirat per convèncer els de Casole d’Elsa d’abandonar Ducati per convertir-lo en la seva nova estructura satèl·lit. Gino Borsoi, team manager, va reconèixer que la decisió ha provocat dolor entre la formació italiana i consta que hi ha negociacions amb els japonesos.