Revisions posteriors a la inauguració
Després de la recent inauguració del tram reformat de la ronda de Sant Antoni, l’Ajuntament de Barcelona ha decidit implementar canvis significatius. Les adaptacions, que inclouen millores en la senyalització i l’aparcament, busquen optimitzar el trànsit a la zona. El consistori ha explicat que el projecte es troba encara en fase de construcció, amb treballs en curs al carrer de Tamarit, i que la mobilitat no es podrà estabilitzar fins que les obres estiguin completament acabades.
Iniciatives per a una millor circulació
Amb l’objectiu de minimitzar el trànsit, s’està treballant en la instal·lació de senyalització dissuasiva al carrer de Floridablanca, que pretén limitar el volum de vehicles que circulen pel carrer de Villarroel. A més, s’instal·larà nova senyalització a la cruïlla entre Villarroel i la ronda de Sant Antoni, així com restriccions d’entrada a Ciutat Vella a través del carrer de la Riera Alta.
Nou règim d’aparcament per a residents
Un canvi destacat és la modificació de l’aparcament de càrrega i descàrrega, que passarà a ser exclusivament per a residents de 8 a 20 hores. Anteriorment, l’aparcament era accessible per a tothom fora d’aquest horari. A més, s’han incorporat nous espais per a bicicletes, que no estaven disponibles durant la inauguració.
Estudi d’ajustaments semafòrics
L’Ajuntament també està considerant possibles ajustaments als semàfors en aquest primer tram reformat, per on transiten diverses línies d’autobús. Els actuals cicles de llum verda són breus, i el consistori vol assegurar-se que la mobilitat es mantingui fluïda.
Perspectives sobre l’aparcament de motos
Pel que fa a l’aparcament de motos, l’Ajuntament està explorant opcions per implementar controls d’accés en el segon tram, entre Villarroel i Casanova-Floridablanca, amb la intenció que només els veïns puguin accedir-hi. Encara no s’han especificat els detalls d’aquests controls, com la possibilitat d’instal·lar pilones, que s’han utilitzat en altres àrees de la ciutat.
Anàlisi de la configuració dels serveis
El consistori també ha manifestat la seva intenció d’examinar la disposició del cordó de serveis d’aquest tram, que inclou zones d’aparcament per a motos. Si es considera necessari, es podrien transformar algunes places destinades a motos, situades prop del carrer d’Urgell, en espais per a bicicletes, en un esforç per promoure una mobilitat més sostenible.