Un Futur Prometedor per al Metro de Barcelona
Barcelona es prepara per a un creixement significatiu de la seva xarxa de metro, amb plans d’expansió que prometen millorar la connectivitat de la ciutat i els seus voltants. L’Autoritat Metropolitana del Transport Públic (ATM) ha presentat el seu Pla director per al període 2021-2030, que inclou la incorporació de noves estacions a diverses línies.
Inversions Estratègiques en el Metro
Tot i la recent convocatòria d’eleccions anticipades a Catalunya, que ha deixat alguns pressupostos pendents d’aprovació, el govern català ha previst una inversió significativa per a l’ampliació del metro. Una de les actuacions destacades és el perllongament de la línia L1, que s’estendrà de Fondo a Lloreda – Sant Crist, incloent una estació intermèdia a Montigalà, amb un pressupost estimat de 350 milions d’euros.
Novetats a la Línia 1
A més del perllongament cap a Lloreda, el Pla director preveu que l’L1 arribi a Badalona Rodalies i connecti l’Hospital de Bellvitge amb el Prat Estació. Les noves parades que s’instal·laran són:
– Montigalà Centre
– Lloreda St. Crist
– Bufalà
– Badalona Pompeu Fabra
– Badalona
Ampliacions de la Línia 2
La línia 2 també s’expandirà, amb plans per a un perllongament que unirà Sant Antoni amb el Parc Logístic. Aquesta nova connexió incorporarà sis estacions, incloent parades a la plaça del Marquès de la Foronda i l’avinguda de l’Estadi.
L’Expansió de la Línia 3
L’ATM ha plantejat l’ampliació de l’L3, que inclourà una nova parada al costat Besòs, facilitant la connexió entre la Trinitat Vella i la Trinitat Nova, així com un enllaç entre la Zona Universitària i Sant Feliu de Llobregat.
Novetats a la Línia 4
La línia 4 també veurà un creixement, amb la incorporació de tres noves estacions entre la Pau i la Sagrera. El Departament de Territori ha iniciat el procés de licitació per a la redacció del projecte, que es preveu finalitzar el primer trimestre de 2026.
La Línia 8 i el seu Impacte
Els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya treballen en l’ampliació de la Línia 8, que connectarà Gràcia amb la plaça d’Espanya. Aquesta obra, amb un pressupost al voltant de 400 milions d’euros, inclourà tres noves estacions i un túnel de 4,1 quilòmetres.
Revifalla de la Línia 9
Després d’un llarg període d’aturades, les obres del tram central de l’L9 han tornat a guanyar impuls. Amb 12 noves estacions programades, la línia promet connectar importants punts de la ciutat, com el Camp Nou i l’Hospital de Sant Pau.
Futur de la Línia 10
La Línia 10, recentment ampliada a la Zona Franca, continuarà el seu recorregut cap a l’estació de Pratenc, situada a l’aeroport de Barcelona-El Prat. Queden pendents d’obrir les parades de Motors i Camp Nou.
Reflexions sobre el Creixement del Metro
Amb aquestes ampliacions, Barcelona no només millorarà la seva infraestructura de transport, sinó que també potenciarà l’accés a diverses àrees, afavorint el desenvolupament econòmic i la mobilitat dels ciutadans. La xarxa de metro es convertirà en un element clau per al futur de la ciutat.