Un viatge a través de la història de Beulas
Transformar un vehicle en un hospital mòbil, una biblioteca, o fins i tot un estudi de ràdio pot semblar una fita inabastable. No obstant això, Beulas, una empresa familiar amb arrels a Arbúcies, Girona, ha demostrat que és possible. Amb una trajectòria que abasta nou dècades, la companyia ha fabricat més de 10.000 vehicles i ha arribat a més de 25 països.
El creixement d’una empresa familiar
Fundada el 1934 per Ramon Beulas i Narcís Pujol, la companyia va començar amb un petit equip de 12 treballadors dedicats a la fabricació de carrosseries de fusta per a camions. La Guerra Civil va marcar un gir inesperat, ja que van començar a produir ambulàncies per a l’exèrcit. Amb el temps, Beulas va evolucionar, adaptant-se a les necessitats del mercat i ampliant la seva producció fins a arribar a un equip actual de 220 professionals.
Un futur prometedor
Marc Ridorsa, cap de vendes, destaca que l’empresa ha experimentat un increment en la demanda de vehicles, la qual cosa els ha permès expandir les seves operacions. ‘Actualment, vivim un moment excepcional en el sector’, assegura.
Innovació constant en disseny i producció
Un dels aspectes més destacats de Beulas és la seva capacitat de personalització. Cada vehicle és un projecte únic, adaptat a les necessitats específiques dels clients. Els models Jewel, Aura, Cygnus, Glory, Mythos i Kala són exemples de la diversitat que ofereixen, amb capacitats que oscil·len entre 16 i 98 places.
Responent a la demanda del mercat
La pandèmia va presentar un repte, però la recuperació del turisme ha generat un augment notable en la demanda d’autocars. Ridorsa menciona que actualment hi ha una escassetat de fabricants, cosa que ha provocat un ‘coll d’ampolla’ en el sector.
Reconociments i premis en el sector
Beulas ha estat recentment guardonada amb el Premi Nacional al Transport durant la fira Fitur a Madrid, un reconeixement que destaca la seva innovació i esforç. El model Beulas Cignus 9.80 ha estat reconegut com el Midibús de l’any, un vehicle que combina funcionalitat i disseny.
Compromís amb la qualitat
Ridorsa subratlla que el midibús, amb capacitat per a entre 28 i 40 passatgers, és un vehicle que no s’ha de confondre amb el minibús, que és més petit. ‘Estem orgullosos d’aquests reconeixements, ja que reflecteixen l’esforç i la dedicació de tot l’equip de Beulas’, conclou.
Més enllà de les fronteres
Amb una producció que es reparteix equitativament entre el mercat espanyol i els mercats europeus, Beulas s’ha consolidat com un referent en la fabricació d’autocars. Ridorsa assenyala que la companyia també ha fet incursions en països com Suïssa, Suècia i Portugal, ampliant així la seva presència internacional.