Inici » Conflicte per la ubicació de l’estació intermodal del Camp de Tarragona

Conflicte per la ubicació de l’estació intermodal del Camp de Tarragona

by PREMIUM.CAT
Una bulliciosa escena urbana que representa el edificio 'Ajuntament de Tarragona', una maravilla arquitectónica moderna con elegantes fachadas de vidrio que refleja la luz del sol. En primer plano, un grupo de ciudadanos preocupados se reúne, sosteniendo señales que decían 'estació intermodal a Tarragona' y 'no hay planes de Canvi de', sus expresiones una mezcla de determinación y ansiedad. A la derecha, un banner vibrante muestra las palabras 'àrea metropolitana del camp de estragoná', simbolizando la unidad de las ciudades involucradas. En el fondo, se puede ver el horizonte de Tarragona, con el icónico 'Torre del Pretori' de pie alto, contrastando con la modernidad de los nuevos desarrollos. La atmósfera está cargada de energía, ya que los reporteros de noticias locales capturan el debate en desarrollo, sus cámaras parpadean en medio de la multitud. Los árboles se alinean en las calles, proporcionando un toque de vegetación, mientras que el sonido distante de la maquinaria de construcción sugiere los desar

Tensions entre municipis per la nova estació

La recent decisió de l’Ajuntament de Tarragona sobre la ubicació de la futura estació intermodal ha provocat un terratrèmol en les dinàmiques del Grup Impulsor de l’Àrea Metropolitana de Tarragona. Mentre que el consens inicial apuntava a Vila-seca com a lloc ideal, ara Tarragona reivindica la seva part al Horta Gran.

Vila-seca suspèn la seva col·laboració

En resposta a aquest canvi, l’Ajuntament de Vila-seca ha comunicat la seva decisió d’abandonar immediatament la seva participació en els grups de treball relacionats amb el projecte, fins que es restableixi un ambient de confiança i col·laboració entre els municipis implicats.

Reacció de la Diputació i Reus

Tant la Diputació de Tarragona com l’Ajuntament de Reus han expressat la seva voluntat de mantenir el pacte original que preveia la ubicació de l’estació a Vila-seca, considerant que és essencial per a l’Àrea Metropolitana.

Arguments a favor de Tarragona

L’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha defensat que la seva proposta permetria una millor connexió amb la població, amb la creació d’una mobilitat intermodal que integraria autobusos i serveis d’alta velocitat. Segons ell, l’estació a Horta Gran contribuiria a revitalitzar la Façana Marítima i a servir millor als 2 milions d’usuaris que representa Tarragona.

Una història de decisions errònies

Viñuales ha recordat que la ubicació actual de l’estació, planejada a principis dels anys 2000, ha estat un error, ja que no està situada en un punt estratègic per a la població. Això ha provocat un gran nombre d’usuaris que no poden accedir fàcilment a l’estació.

El valor del consens

L’alcalde ha finalitzat subratllant que la defensa legítima dels interessos de cada municipi no hauria de ser un impediment per a la construcció d’un consens que beneficiï a tota l’Àrea Metropolitana.

Opinions diverses sobre la ubicació

La presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó, ha insistit en la importància de la sobirania dels vuit municipis que conformen el Grup Impulsor, subratllant que la confiança mútua és fonamental per a la seva cohesió.

Defensa de l’alcaldessa de Reus

D’altra banda, l’alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, ha defensat que l’estació ha de ser construïda a Vila-seca, ja que representa un projecte consensuat amb els governs de Catalunya i Espanya, amb una data d’inici de construcció prevista per al 2026.

Una mirada cap al futur

Guaita ha conclòs que la mobilitat ha de ser dissenyada amb una visió àmplia i generosa, destacant que l’objectiu de crear una Àrea Metropolitana que atengui les necessitats dels ciutadans és un camí correcte que mereix ser seguit.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00