Tensions entre municipis per la nova estació
La recent decisió de l’Ajuntament de Tarragona sobre la ubicació de la futura estació intermodal ha provocat un terratrèmol en les dinàmiques del Grup Impulsor de l’Àrea Metropolitana de Tarragona. Mentre que el consens inicial apuntava a Vila-seca com a lloc ideal, ara Tarragona reivindica la seva part al Horta Gran.
Vila-seca suspèn la seva col·laboració
En resposta a aquest canvi, l’Ajuntament de Vila-seca ha comunicat la seva decisió d’abandonar immediatament la seva participació en els grups de treball relacionats amb el projecte, fins que es restableixi un ambient de confiança i col·laboració entre els municipis implicats.
Reacció de la Diputació i Reus
Tant la Diputació de Tarragona com l’Ajuntament de Reus han expressat la seva voluntat de mantenir el pacte original que preveia la ubicació de l’estació a Vila-seca, considerant que és essencial per a l’Àrea Metropolitana.
Arguments a favor de Tarragona
L’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha defensat que la seva proposta permetria una millor connexió amb la població, amb la creació d’una mobilitat intermodal que integraria autobusos i serveis d’alta velocitat. Segons ell, l’estació a Horta Gran contribuiria a revitalitzar la Façana Marítima i a servir millor als 2 milions d’usuaris que representa Tarragona.
Una història de decisions errònies
Viñuales ha recordat que la ubicació actual de l’estació, planejada a principis dels anys 2000, ha estat un error, ja que no està situada en un punt estratègic per a la població. Això ha provocat un gran nombre d’usuaris que no poden accedir fàcilment a l’estació.
El valor del consens
L’alcalde ha finalitzat subratllant que la defensa legítima dels interessos de cada municipi no hauria de ser un impediment per a la construcció d’un consens que beneficiï a tota l’Àrea Metropolitana.
Opinions diverses sobre la ubicació
La presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó, ha insistit en la importància de la sobirania dels vuit municipis que conformen el Grup Impulsor, subratllant que la confiança mútua és fonamental per a la seva cohesió.
Defensa de l’alcaldessa de Reus
D’altra banda, l’alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, ha defensat que l’estació ha de ser construïda a Vila-seca, ja que representa un projecte consensuat amb els governs de Catalunya i Espanya, amb una data d’inici de construcció prevista per al 2026.
Una mirada cap al futur
Guaita ha conclòs que la mobilitat ha de ser dissenyada amb una visió àmplia i generosa, destacant que l’objectiu de crear una Àrea Metropolitana que atengui les necessitats dels ciutadans és un camí correcte que mereix ser seguit.