Inici » Desplaçaments a Barcelona: El dilema entre el transport privat i públic

Desplaçaments a Barcelona: El dilema entre el transport privat i públic

by PREMIUM.CAT
un autobús condueix pel carrer davant d'un edifici amb un cartell que diu gorn bach, Edi Rama, renderització realista, una foto d'estoc, accionisme vienès

La influència del transport públic a l’elecció del vehicle privat

La decisió d’utilitzar o no el vehicle privat per desplaçar-se a la ciutat de Barcelona i la primera corona en un dia feiner, depèn en gran mesura de la disponibilitat d’alternatives en transport públic. Segons un estudi realitzat pel Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC), el 51% dels usuaris de cotxe privat en general, i un 56% dels residents a la primera corona, afirmen optar per aquesta opció a causa de la manca d’alternatives al transport públic per entrar o sortir de Barcelona.

Opinions sobre el peatge urbà

L’estudi també revela que el 83% dels usuaris de vehicle privat a la primera corona i el 75% dels residents a Barcelona estan en contra de la implementació d’un peatge urbà a la ciutat. Això reflecteix la resistència generalitzada cap a la imposició de restriccions al vehicle privat.

Percepcions dels usuaris de vehicle privat

L’estudi ‘Perfil dels usuaris del vehicle privat en dia feiner a la Gran Barcelona’ analitza les percepcions dels usuaris de vehicle privat en relació amb la satisfacció del seu ús, la valoració del transport públic i les possibles mesures de gestió de la mobilitat . L’enquesta, que va incloure la participació de més de 2.000 persones, va considerar diferents perspectives i sensibilitats segons el mode de transport (cotxe o moto) i lloc de residència (Barcelona o ciutats de la primera corona).

Motius de dependència del vehicle privat

L’estudi revela que la lentitud (46,9%) o la incomoditat (29,9%) del transport públic són factors determinants que justifiquen la dependència del vehicle privat, juntament amb la percepció que el transport públic és costós (15%). Davant d’aquestes dades, el RACC advoca per polítiques de mobilitat a favor del transport públic abans que restriccions al vehicle privat, que consideren ineficaces i generen un ampli rebuig.

Perfil dels conductors

L’estudi destaca que set de cada deu conductors viatgen sols al vehicle, i el 31.4% dels vehicles que porten passatgers addicionals tenen una mitjana de 1.4 ocupants per vehicle. La majoria dels conductors són homes (62%) amb edats compreses entre els 30 i els 65 anys (73%).

Preferències de vehicles futurs

Pel que fa a les intencions de compra de vehicles nous, l’estudi revela que només el 13% dels conductors considera adquirir un vehicle nou el proper any. D?aquests, només l?11% optaria per un vehicle elèctric, mentre que el 45% preferiria models híbrids. Els principals motius que frenen l’adopció de vehicles elèctrics són el preu elevat (71.7%), la desconfiança en l’autonomia (65.9%) i la manca d’una xarxa extensa de punts de càrrega (59%).

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00