L’estratègia del govern espanyol en el transport català
El ministre Óscar Puente ha defensat amb fermesa l’aposta del govern espanyol per les inversions en el sistema ferroviari de Catalunya, rebutjant qualsevol insinuació d’abandonament. En una recent compareixença davant la Comissió de Transports del Congrés, Puente va assegurar que el Ministeri de Transports està dedicat a abordar les necessitats de la regió, malgrat les crítiques rebudes per part de l’independentisme.
Crítiques de l’oposició: una situació insostenible
Durant la sessió, els diputats de Junts i ERC van expressar la seva frustració amb la situació actual del servei ferroviari a Catalunya. Isidre Gavín va lamentar la normalització dels problemes que afecten els trens, afirmant que la ineficiència s’ha convertit en una constant que afecta la vida diària dels ciutadans. Per la seva banda, Inés Granollers va apuntar al centralisme com a causa de la saturació de les estacions de Madrid, reclamant una millor planificació i inversions més equitatives.
Els reptes de la seguretat i la gestió
En el context de les preocupacions sobre la seguretat ferroviària, Puente va qüestionar la responsabilitat dels Mossos d’Esquadra en incidents com els robatoris de catenària, subratllant que l’alarma mediàtica generada per esdeveniments a Madrid no es correspon amb la realitat catalana. Va insistir que, malgrat les dificultats, el govern espanyol no ha deixat de treballar per resoldre els problemes històrics de les infraestructures.
El futur de les infraestructures a Catalunya
A més, el ministre va fer una afirmació optimista sobre l’Estació de la Sagrera, amb obres que s’acosten al 72% d’execució. Aquesta nova infraestructura es preveu que alleugereixi la càrrega de l’Estació de Sants, millorant així la connectivitat ferroviària de la regió i, potencialment, augmentant l’eficiència del sistema.
Reflexions finals: un camí ple d’obstacles
El debat sobre les inversions a Rodalies de Catalunya posa de manifest les tensions entre el govern espanyol i les forces polítiques catalanes. Mentre que el govern afirma que treballa per millorar la situació, les crítiques sobre la falta d’inversions i la gestió ineficaç persisteixen. La situació actual exigeix un diàleg constructiu i un compromís ferm per part de totes les parts implicades per avançar cap a un sistema de transport més eficient i equitatiu.