Inici » Impuls a la revitalització comercial de Tarragona: nova iniciativa per localitzar espais buits

Impuls a la revitalització comercial de Tarragona: nova iniciativa per localitzar espais buits

by PREMIUM.CAT
Imagen detallada de una zona urbana bulliciosa de Tarragona, con varios escaparates vacíos en un centro comercial. Gente paseando, algunos mirando las tiendas vacías con curiosidad. Un grupo de personas, entre las que se encuentran representantes del ayuntamiento, la asociación local de comerciantes, propietarios de inmuebles y agentes inmobiliarios, se reúnen para debatir. Un cartel destacado muestra el anuncio de la licitación para el estudio de los locales vacíos. El ambiente es una mezcla de preocupación y determinación por revitalizar la zona. En general, una escena que representa la colaboración y la planificación para la revitalización económica.

Un pas endavant per a la reactivació del comerç local

Aquest dijous ha tingut lloc la presentació del projecte per identificar i analitzar els locals tancats del nucli comercial de Tarragona. L’objectiu d’aquesta iniciativa és elaborar un cens exhaustiu d’aquests espais i proporcionar una diagnosi completa que ajudi a traçar un pla d’acció per atreure nous emprenedors i operadors.

Un estudi amb múltiples objectius

El contracte preveu no només un cens, sinó també l’elaboració d’un informe jurídic que examini la viabilitat de possibles recàrrecs fiscals per als propietaris que mantinguin els seus locals inactius. Aquesta mesura busca incentivar l’obertura de negocis i reduir la quantitat de locals buits a la ciutat.

Col·laboració entre sectors

La realització d’aquest estudi es fonamentarà en un model de col·laboració entre el sector públic i privat, involucrant l’Ajuntament, associacions de comerciants, propietaris d’espais i agents de promoció immobiliària. Aquesta sinergia és essencial per a la formulació d’estratègies que beneficiïn el comerç local.

Visió de futur de la consellera

Montse Adan, consellera de Turisme, Promoció Econòmica i Comerç, ha subratllat la necessitat d’abordar la problemàtica dels locals buits. “La nostra intenció és anticipar-nos als desafiaments que això representa i desenvolupar solucions que dinamitzin l’activitat comercial. Volem obtenir dades que reflecteixin l’estat actual i un assessorament que ens guiï en l’aplicació de mesures efectives”, ha comentat.

Condicions dels locals i accions a implementar

A més de l’estudi dels locals buits, la consellera ha manifestat la preocupació per l’estat d’alguns d’ells, que no es mantenen adequadament. “És fonamental que aquests espais es conserven en bones condicions, fins i tot si no estan ocupats. Hem d’explorar iniciatives que assegurin la seva neteja i imatge”.

Aprendre dels altres

Adan també ha ressaltat la importància d’observar les estratègies que altres ciutats han implementat per fer front a aquest fenomen, que no és exclusiu de Tarragona. L’experiència d’altres llocs pot proporcionar valuoses lliçons.

Un pressupost per a la innovació

El pressupost assignat a aquest contracte ascendeix a 12.315 euros, excloent IVA. Les ofertes per participar en aquest projecte es poden presentar fins al dimarts 12 de novembre, marcant així el començament d’una nova etapa per a la revitalització del comerç a Tarragona.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00