Un Pla Integral per a l’AP-7
El Servei Català de Trànsit (SCT) ha iniciat un programa ambiciós destinat a alleujar els problemes que enfronta l’AP-7, crucial via que connecta Catalunya amb França i el País Valencià. Aquest pla, dissenyat per fer front a les creixents congestions i accidents, contempla una sèrie de millores a partir del 2025.
Velocitat Dinàmica i Monitorització de Trànsit
Una de les accions més destacades del projecte és la introducció d‟un tram de velocitat variable que s‟estendrà des de Maçanet fins al Vendrell. Aquest tram, d’aproximadament 100 quilòmetres, estarà equipat amb tecnologia intel·ligència artificial que permetrà preveure retencions i adaptar la limitació de velocitat en temps real.
Control de Circulació de Camions
A més, s’implementaran càmeres radar a la zona de Terres de l’Ebre per vigilar que els camions facin servir el carril dret, objectiu que busca augmentar el compliment actual del 90% al 100%.
Noves Tecnologies per a una Gestió Eficient
Per complementar aquestes mesures, s’instal·laran radars mòbils que permetran la monitorització dinàmica del trànsit i la micromanipulació del flux vehicular en funció de les necessitats del moment. L’SCT planeja tenir quatre d’aquests dispositius en funcionament aquest any, amb la meta de sumar-ne 26 per al 2026.
Gestió d’Entrades i Sortides a Festius
Una estratègia clau per mitigar les congestions serà la introducció de semàfors que regularan el flux de vehicles a l’entrada a l’AP-7. Aquest sistema permetrà un accés esglaonat a l’autopista i facilitarà l’entrada de vehicles a intervals de 10 segons.
Opcions Addicionals per a Dies Pico
Els caps de setmana també s’implementaran carrils de sortida addicionals, que seran habilitats en resposta a les condicions del trànsit. Això es farà especialment a esdeveniments com el Gran Premi de Montmeló o durant el mes de juny.
Reavaluació de Límits de Velocitat
Per acabar, l’SCT ha decidit ajustar certs límits de velocitat. La restricció de 100 km/h que regia entre Martorell i Gelida en horaris pic serà eliminada, després de constatar la seva ineficàcia. Tot i això, es mantindran els límits de velocitat en trams on s’ha demostrat la seva efectivitat en la reducció de sinistralitat.
Aquestes innovacions marquen un pas significatiu cap a un trànsit més ordenat i segur a l’AP-7, mostrant el compromís de les autoritats catalanes per resoldre una de les problemàtiques més urgents de la regió.