Inici » Innovació en la comunicació: Cati, l’assistent virtual per a la gent gran

Innovació en la comunicació: Cati, l’assistent virtual per a la gent gran

by PREMIUM.CAT
En los últimos quince días, la segunda prueba piloto del CATI, el asistente virtual en catalán para los ancianos creados por el joven urgelo Markus Urban, se realizó en La Seu d'Urgell. Durante dos semanas, más de veinte personas mayores (15 mujeres y 8 hombres) han tenido un CATI en sus hogares para poder probarlo de forma autónoma. Los usuarios han realizado más de mil solicitudes a CATI, que se están analizando para mejorar el sistema. El asistente permite a los ancianos Connect (8k, mejor calidad, obra maestra, muy detallada: 1.1)

Un nou pas cap a la connectivitat per a la tercera edat

Recentment, la Seu d’Urgell ha acollit una iniciativa pionera que busca millorar la qualitat de vida de les persones grans. En aquesta segona fase de prova pilot, un grup divers de més de vint usuaris ha tingut l’oportunitat de provar Cati, un assistent virtual creat pel jove emprenedor local Markus Urban.

Experiència d’ús: més que un simple dispositiu

Durant un període de dues setmanes, els participants, entre ells 15 dones i 8 homes, han interactuat amb Cati en un ambient familiar. Amb més d’un miler de sol·licituds realitzades, les dades recollides estaran sota anàlisi per perfeccionar les funcionalitats de l’assistent.

Funcionalitats dissenyades per a la comoditat

Cati no només facilita les comunicacions amb familiars i amics a través de videotrucades i missatges de veu, sinó que també ofereix recordatoris per a la medicació, accés a informació en línia, i possibilitats d’escoltar música o ràdio. A més, inclou alarmes i temporitzadors que ajuden a gestionar el dia a dia.

Seguretat i accessibilitat

Una característica destacada de Cati és el seu sistema de reconeixement de veu, que facilita la seva operativitat. El dispositiu, que funciona en català, també incorpora un botó físic per activar-lo i enviar alertes en casos d’emergència, garantint així la seguretat dels usuaris.

Feedback i millores per al futur

Després de la prova, els participants han tingut l’oportunitat de compartir les seves impressions i suggeriments per millorar Cati. Aquestes aportacions seran claus per afinar el disseny de l’assistent i fer-lo encara més útil per a les necessitats canviants de la població gran.

Col·laboració i suport institucional

El projecte Cati ha rebut un suport significatiu a través d’Àrees Digitals, una iniciativa de la Generalitat de Catalunya, juntament amb la Mobile World Capital i la Fundació i2CAT. Altres col·laboradors inclouen la xarxa Òmnia, el Punt Òmnia, i l’Ajuntament de la Seu d’Urgell, que han contribuït a l’èxit d’aquesta prova.

Presentació dels resultats

Els resultats d’aquesta experiència innovadora es donaran a conèixer el 9 de juny en un acte que tindrà lloc a la Sala de la Immaculada de la Seu d’Urgell. Aquesta presentació marcarà un nou capítol en el desenvolupament de tecnologies al servei de la gent gran, amb l’objectiu de promoure una societat més connectada.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00