Inici » Innovacions en el Transport: Els Nous Trens de FGC Revolucionaran la Connexió entre Lleida i Manresa

Innovacions en el Transport: Els Nous Trens de FGC Revolucionaran la Connexió entre Lleida i Manresa

by PREMIUM.CAT
Imagen en detalle de los nuevos trenes eléctricos que construye Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya para el servicio entre Lérida y Manresa. Los trenes, fabricados por Stadler en colaboración con FGC, constan de tres coches con seis puertas por cada lado, lo que supone un total de 12 puertas. En el interior hay 164 plazas (140 fijas y 24 abatibles), con una capacidad total de 439 pasajeros. Entre sus características especiales, destacan los indicadores acústicos de apertura y cierre de puertas, las señales luminosas de color verde (de apertura) y rojo (de cierre) para pasajeros con discapacidad auditiva, 15 pantallas panorámicas de información al cliente en cada tren, 16 altavoces en cada coche y ocho pantallas exteriores de LED para informar a los pasajeros en los andenes. Los trenes están diseñados para ser accesibles sin escaleras, con rampas automáticas para zonas de movilidad reducida, pasos entre vagones con rampas suaves, dos espacios para pasajeros con movilidad reducida y dos espacios multifu

Avanç de la Nova Línia R12

El projecte de construcció dels nous trens que operaran a la línia R12 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya avança a bon ritme. Aquesta línia connectarà les ciutats de Lleida i Manresa, passant per l’Alta Anoia, i es preveu que el servei comenci a finals de 2025. En un esdeveniment recent, la fira Tomorrow Mobility World Congress, l’empresa responsable de la fabricació, Stadler, va proporcionar detalls sobre l’estat actual de la producció i les innovadores característiques dels nous combois.

Detalls sobre els Nous Combois

Els trens seran elèctrics i estaran formats per tres cotxes, amb un disseny pensat per a la comoditat dels viatgers. Cada unitat disposarà de sis portes a cada costat, sumant un total de 12, i una capacitat per a 439 passatgers. Els seients seran còmodes, amb 140 fixes i 24 abatibles, garantint un viatge agradable.

Tecnologia i Accessibilitat

Per millorar l’experiència dels viatgers, els nous trens estaran equipats amb un sistema d’enllumenat que indicarà si les portes s’estan obrint (llum verda) o tancant (llum vermell). Això és especialment útil per a persones amb discapacitat auditiva. A més, cada tren comptarà amb 15 pantalles panoràmiques d’informació i 16 altaveus per garantir que tots els passatgers estiguin ben informats durant el viatge.

Disseny Inclusiu i Funcional

La inclusivitat és una prioritat en el disseny d’aquests nous combois. Tots els trens seran accessibles, amb rampes automàtiques a les portes i un disseny que permetrà un pas interior sense obstacles. Hi haurà espais reservats per a persones amb mobilitat reduïda, així com àrees multifuncionals per a bicicletes i cotxets.

Assistència i Comoditats Addicionals

El cotxe intermedi estarà equipat amb un sistema d’assistència per a usuaris amb audiòfons, que facilitarà la recepció d’informació i anuncis importants. A més, el lavabo del tren estarà adaptat per a persones amb mobilitat reduïda, amb una porta d’accionament elèctric per garantir la seva comoditat.

Futur i Costos del Projecte

L’empresa Stadler, encarregada de la construcció, té previst lliurar el primer tren per a proves durant el segon trimestre de 2025. El contracte inclou un manteniment de 15 anys per a les quatre unitats elèctriques, amb un cost total de 44 milions d’euros per al subministrament i 21,2 milions per al manteniment. Aquesta inversió no només millorarà la infraestructura de transport, sinó que també contribuirà a la sostenibilitat del sistema ferroviari català.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00