Avanç de la Nova Línia R12
El projecte de construcció dels nous trens que operaran a la línia R12 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya avança a bon ritme. Aquesta línia connectarà les ciutats de Lleida i Manresa, passant per l’Alta Anoia, i es preveu que el servei comenci a finals de 2025. En un esdeveniment recent, la fira Tomorrow Mobility World Congress, l’empresa responsable de la fabricació, Stadler, va proporcionar detalls sobre l’estat actual de la producció i les innovadores característiques dels nous combois.
Detalls sobre els Nous Combois
Els trens seran elèctrics i estaran formats per tres cotxes, amb un disseny pensat per a la comoditat dels viatgers. Cada unitat disposarà de sis portes a cada costat, sumant un total de 12, i una capacitat per a 439 passatgers. Els seients seran còmodes, amb 140 fixes i 24 abatibles, garantint un viatge agradable.
Tecnologia i Accessibilitat
Per millorar l’experiència dels viatgers, els nous trens estaran equipats amb un sistema d’enllumenat que indicarà si les portes s’estan obrint (llum verda) o tancant (llum vermell). Això és especialment útil per a persones amb discapacitat auditiva. A més, cada tren comptarà amb 15 pantalles panoràmiques d’informació i 16 altaveus per garantir que tots els passatgers estiguin ben informats durant el viatge.
Disseny Inclusiu i Funcional
La inclusivitat és una prioritat en el disseny d’aquests nous combois. Tots els trens seran accessibles, amb rampes automàtiques a les portes i un disseny que permetrà un pas interior sense obstacles. Hi haurà espais reservats per a persones amb mobilitat reduïda, així com àrees multifuncionals per a bicicletes i cotxets.
Assistència i Comoditats Addicionals
El cotxe intermedi estarà equipat amb un sistema d’assistència per a usuaris amb audiòfons, que facilitarà la recepció d’informació i anuncis importants. A més, el lavabo del tren estarà adaptat per a persones amb mobilitat reduïda, amb una porta d’accionament elèctric per garantir la seva comoditat.
Futur i Costos del Projecte
L’empresa Stadler, encarregada de la construcció, té previst lliurar el primer tren per a proves durant el segon trimestre de 2025. El contracte inclou un manteniment de 15 anys per a les quatre unitats elèctriques, amb un cost total de 44 milions d’euros per al subministrament i 21,2 milions per al manteniment. Aquesta inversió no només millorarà la infraestructura de transport, sinó que també contribuirà a la sostenibilitat del sistema ferroviari català.