Inici » La controvèrsia dels festivals: inversió i drets humans

La controvèrsia dels festivals: inversió i drets humans

by PREMIUM.CAT
Un estudio con poca luz lleno de una variedad de coloridos 'carteles' y 'pancartas' que representan varios festivales de música. En primer plano, un periodista de aspecto serio, Nando Cruz, se sienta en un escritorio elegante y moderno adornado con un micrófono y una computadora portátil que muestra el logotipo 'El Salto'. Detrás de él, una gran pantalla muestra una imagen dramática de una multitud de 'festival', con luces vibrantes y personas enérgicas que bailan, yuxtapone con una marcada imagen en blanco y negro de una 'zona de conflicto' en Gaza, destacando el marcado contraste entre la celebración y la tragedia. Las paredes están llenas de 'equipo de sonido' y 'cables', mientras que un brillo suave de las luces aéreas emite un ambiente reflexivo. En el escritorio, un bloc de notas lleno de notas sobre la inversión 'KKR' y sus implicaciones en los festivales de música es visible, junto con una taza de café, simbolizando las largas horas de investigación y contemplación. La atmósfera general transmite una

La reacció a les inversions estrangeres

Recentment, la informació publicada per El Salto ha suscitat un debat intens sobre el futur de diversos festivals de música a Espanya. Nando Cruz, en la seva habitual secció a betevé, ha destacat que una trentena d’aquests esdeveniments estan sota el control de KKR, un fons d’inversió nord-americà amb vincles amb projectes immobiliaris a Gaza, on s’instal·len colons israelians. Aquesta revelació ha portat a nombrosos artistes a reconsiderar la seva participació en festivals reconeguts com el Viña Rock, el FIB i el Sónar, amb alguns fins i tot demanant la devolució de les seves entrades.

L’impacte financer en el món dels festivals

Cruz ha assenyalat que els festivals de música s’han convertit en grans negocis que necessiten ingressos substancials per atraure grans noms. Per garantir aquesta liquiditat, molts han optat per vendre participacions a fons d’inversió. Aquesta dinàmica ha canviat la forma en què es gestionen i es financen els esdeveniments musicals, amb implicacions que van més enllà de la música.

El cas de Superstruct i KKR

En 2018, el Sónar va fer un moviment estratègic venent una part significativa de les seves accions a Providence Equity Partners, que després va ser adquirida per KKR. Aquesta operació ha generat inquietud entre els assistents als festivals, ja que ara es pregunta si la diversió musical s’està alimentant de fonts que poden ser controvertides.

L’escenari actual i els drets humans

Cruz va subratllar que en el moment de les transaccions, era impossible preveure que KKR adquiriria Superstruct o que la situació a Gaza es tornaria tan crítica. Ha alertat sobre la paradoxa que en festivals que proclamen defensar els drets humans, hi hagi connexions amb empreses implicades en violacions greus d’aquests drets.

Finançament i ètica

El periodista també va fer èmfasi en el paper de les institucions financeres, com el Banco de Santander, que col·laboren amb empreses armamentístiques mentre patrocinaven festivals de música. Aquesta situació crea un conflicte d’interessos que fa que els assistents es qüestionin la moralitat de les seves eleccions d’oci.

Reflexions sobre el futur dels festivals

Amb la creixent consciència social sobre els drets humans i la responsabilitat empresarial, el model de negoci dels festivals de música pot estar en perill. La comunitat artística i els assistents han d’iniciar un diàleg sobre l’impacte de les inversions externes en la cultura local, així com sobre les implicacions ètiques de les seves eleccions.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00