Inici » La Importància d’Entendre la Història Recent per a les Noves Generacions

La Importància d’Entendre la Història Recent per a les Noves Generacions

by PREMIUM.CAT
Un aula llena de rostros brillantes y ansiosos de estudiantes de 11 y 12 años, sentados en sus escritorios, cada uno adornado con coloridos papelería y libros de texto. Las paredes están decoradas con carteles educativos sobre la historia, incluidas las imágenes de 'Visigots', 'Gots' y 'El Cid'. En el frente, se encuentra una pareja de mediana edad, la mujer cuenta animadamente una historia, sus manos haciendo gestiones expresivamente, mientras el hombre escucha con atención, asintiendo con la cabeza. La luz solar se transmite a través de grandes ventanas, lanzando un brillo cálido en la escena, destacando las expresiones atentas de los estudiantes. Algunos estudiantes están levantando las manos, ansiosos por hacer preguntas, sus caras una mezcla de curiosidad e incredulidad mientras aprenden sobre las duras realidades del pasado, incluida la 'dictaña' y las consecuencias de hablar en contra de la autoridad. La atmósfera es una combinación de seriedad y esperanza, ya que la pareja enfatiza la importancia de c

L’oblit de la història recent

En la nostra joventut, l’educació estava centrada en figures històriques com els visigots i el Cid, mentre que les experiències més recents eren sovint ignorades. Els nostres pares, potser amb bones intencions, intentaven protegir-nos d’una realitat que consideraven massa dura. Aquesta desconeixença no ha de ser vista com una absència de història, sinó com una eina que alguns grups utilitzen per influir en les noves generacions.

Experiències compartides

Fa uns anys, una escola de Granollers ens va convidar a la meva esposa i a mi a compartir les nostres vivències sobre la postguerra amb un grup d’alumnes d’11 i 12 anys. La meva esposa va narrar les seves experiències d’una manera accessible, utilitzant una història que el professorat va convertir en un projecte per als alumnes. A través d’aquest exercici, els estudiants van comprendre que, malgrat les dificultats econòmiques, sempre hi havia espais de felicitat.

La incomprensió del passat

Per a aquells joves, les preguntes sobre la dictadura semblaven alienes. Vestien bé i vivien en un món on les preocupacions materials eren escasses. No podien imaginar que, durant anys, expressar una opinió contrària podia comportar conseqüències severes. Explicar-los que fer una broma sobre un dictador podia resultar perillós era un repte difícil.

La guerra com a advertència

Era essencial fer-los entendre que les guerres, especialment les civils, no porten a victòries, sinó a una societat dividida. La veritable victòria és la convivència pacífica i la construcció d’un futur millor. Vam transmetre que és crucial aprendre del passat per evitar repetir errors.

Els perills del desconeixement

Actualment, s’observa un intent per part de certs poders de retrocedir en els avanços aconseguits, sembrant desconfiança entre la joventut. Aquesta manipulació els pot portar a acceptar realitats que no són les seves, enganyant-los amb idees de retorn a un passat de control i privacions.

La frivolitat davant el nazisme

El debat sobre el nazisme es tracta amb una lleugeresa inquietant, i els qui controlen els mitjans i les institucions sovint actuen amb impunitat. La democràcia es troba en una situació precària, i és responsabilitat nostra assegurar que els joves entenguin les conseqüències de la ignorància històrica.

La necessitat d’educar sobre el passat

Per evitar que la història es repeteixi, és fonamental proporcionar una educació que abasti no només fets llunyans, sinó també les realitats recents. La ignorància sobre els darrers 80 anys pot portar a l’oblit del sacrifici d’una generació que va lluitar per la llibertat.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00