Un canvi necessari per a la mobilitat
Els viatgers de la línia V19 han expressat les seves preocupacions durant mesos, a causa de la gran afluència de passatgers que utilitzen aquest servei que connecta la Barceloneta amb la plaça d’Alfons Comín, passant pel Parc Güell. Els autobusos sovint arriben a la seva capacitat màxima, dificultant l’accés als veïns i generant incomoditat.
Modificacions en els recorreguts
Per tal de millorar la situació, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha anunciat canvis significatius en la ruta del V19, que entraran en vigor a partir de dissabte. Els nous itineraris estan dissenyats per ajustar-se millor a les necessitats dels passatgers, incloent tres recorreguts diferenciats.
Detalls dels nous trajectes
Els tres recorreguts que es posaran en marxa són:
- [“Recorregut habitual: Barceloneta – Plaça d’Alfons Comín.”, ‘Recorregut sud: Barceloneta – Verdaguer, disponible de 10 a 21 hores.’, ‘Recorregut muntanya: Alfons X – Pont de Vallcarca, operatiu de 10 a 18 hores, amb servei de pujada només.’]
Augment de capacitat i freqüència
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha comunicat que amb la incorporació de vehicles addicionals, la línia V19 podrà transportar fins a 800 passatgers més per hora, millorant significativament l’oferta de servei tant al nord com al sud del recorregut. Aquesta mesura busca no només alleugerir la càrrega actual, sinó també garantir una millor experiència per als usuaris.
Estratègies per a una millor convivència
Bonet també ha indicat que aquestes mesures es complementen amb altres iniciatives per facilitar la convivència entre el turisme i els residents, com ara la retirada del bus 116 de Google Maps com a opció per accedir al Parc Güell i l’ampliació de les zones de restricció de trànsit a l’àrea del parc.
Dades d’ús de la línia V19
L’any 2024, la línia V19 va registrar més de 6 milions de viatges, un increment del 10% respecte a l’any anterior. En dies laborables, s’han registrat més de 19.000 validacions, amb 14.000 els dissabtes i 12.000 durant els festius, demostrant la gran demanda d’aquest servei.
Informació i atenció al client
Per a aquells que necessitin informació addicional, TMB ofereix un servei d’atenció al client disponible a través del telèfon 900 701 149, que opera de dilluns a diumenge de 8 a 21 hores, així com un compte d’informació a xarxes socials.