Inici » Montserrat: Un Destí Turístic amb Encant i Desafiaments

Montserrat: Un Destí Turístic amb Encant i Desafiaments

by PREMIUM.CAT
retrato de una cervecera en “El 60% de los visitantes de Montserrat son extranjeros y del resto, el 90% son de Barcelona” Entrevistamos al vilafrancense Raimon Olivella, que es el director de hostelería y restauración de Montserrat desde 2014 Este vilafrancense de 57 años, diplomado en hostelería –en la primera promoción de la escuela de esta especialidad y de Turismo que se creó en Sitges–, es el director de hostelería y restauración de Montserrat, lo que significa que es el responsable del alojamiento, la comida y la bebida de la(8k, best quality, masterpiece, highly detailed:1.1)

El Fluxe de Visitants a Montserrat

Montserrat, un emblemàtic destí turístic de Catalunya, atrau cada any milions de visitants. Recentment, s’ha revelat que aproximadament el 60% d’aquests turistes provenen de l’estranger, mentre que entre els visitants nacionals, un 90% és de la província de Barcelona. Aquesta dinàmica demostra la popularitat creixent del monestir i el seu entorn natural.

Entrevista amb un Expert en Hostaleria

Hem parlat amb Raimon Olivella, un professional amb més de 15 anys d’experiència en el sector, qui des de 2014 dirigeix l’hostaleria i restauració de Montserrat. Amb una formació acadèmica a l’escola d’Hostaleria de Sitges, Olivella supervisa un ampli equip de 130 persones en diversos departaments, incloent bars, cafeteries i restaurants.

Un Camí Professional Singular

La seva trajectòria professional va començar com a consultor en hostaleria, i la seva relació amb Montserrat es va iniciar el 2006. Després de diverses formacions i un any de reflexió, va acceptar el càrrec que actualment ocupa. Olivella destaca la importància de garantir que tots els serveis funcionin adequadament per proporcionar una experiència memorable als visitants.

Visites i Capacitat d’Acollida

En un any recent, Montserrat va rebre prop de 2,5 milions de visitants, amb un rècord de 2,76 milions el 2019. Olivella menciona que la mitjana diària es manté al voltant de 7.000 persones, amb pics que poden superar les 11.000 en dies festius. No obstant això, adverteix que un volum excessiu de visitants pot afectar la qualitat de l’experiència.

La Logística del Pàrquing

L’accés al pàrquing, gestionat per la Generalitat, presenta limitacions que poden generar llargues cues, un fet que no depèn directament de l’equip de Montserrat. Olivella destaca que l’accés a la muntanya és gratuït per als residents, un avantatge que no es troba en molts altres destins turístics.

Perfil del Visitant

La majoria de visitants busquen una experiència de natura, amb activitats com caminar i explorar l’entorn. Olivella ressalta que la diversitat del públic, amb un 60% d’estrangers i un alt percentatge de visitants locals, contribueix a l’atractiu de Montserrat.

Ocupació i Necessitats de Personal

Amb una oferta de 600 llits, l’ocupació mitjana se situa al 58%. No obstant això, Olivella reconeix que la falta de personal pot ser un obstacle durant les jornades amb gran afluència de visitants, especialment quan es tracta de grups nombrosos.

Col·laboració amb els Monjos

Els monjos de Montserrat gestionen la seva pròpia cuina, tot i que col·laboren amb l’equip d’hostaleria en aspectes logístics. Olivella destaca la importància de mantenir una bona relació amb la comunitat monàstica, que compta amb una cinquantena de membres, entre ells escolans.

Reflexions sobre la Bellea de Montserrat

La bellesa natural de Montserrat, amb el seu mar de núvols i les majestuoses sortides de sol, és un espectacle que continua captivant tant als locals com als visitants. Olivella comparteix la seva admiració per aquest paisatge, que mai deixa de sorprendre’l.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00