Inici » Música entre segles: La reivindicació de les compositores oblidades

Música entre segles: La reivindicació de les compositores oblidades

by PREMIUM.CAT
La escena se desarrolla en una acogedora e íntima sala de conciertos en 'París', adornada con ricas cortinas de 'terciopelo rojo' que enmarcan el escenario. La audiencia está sentada en 'sillas de madera', sus caras iluminadas por una suave 'iluminación cálida' que crea un ambiente acogedor. En el escenario, el 'flutista' Boris Bizjak está preparado, sosteniendo su 'flauta de madera' delicadamente, mientras que a su lado, la pianista 'María Canyigueral se sienta en un gran' piano negro ', sus dedos flotando por encima de las llaves, listas para comenzar. El telón de fondo presenta un 'marco dorado' grande y adornado que contiene una pintura vibrante de 'calles parisinas', que evoca el encanto de finales del siglo XIX. El aire está lleno de anticipación, ya que la audiencia está cautivada por la promesa de 'composiciones francesas' desde el cambio de siglo. Explotados por el pasillo hay pequeños 'ramos de flores' en cada mesa, agregando un toque de elegancia. La atmósfera es una mezcla de 'nostalgia' y 'emoció

Un viatge musical a París

La història de la música sovint es narra com un relat lineal, amb segles que es succeeixen com capítols d’un llibre. No obstant això, entre aquests capítols hi ha espais d’innovació i creativitat que mereixen ser explorats. A finals del segle XIX i principis del XX, París es va convertir en un nucli d’originalitat musical on compositors i compositores van desafiar les convencions de l’època. En comptes de les llargues simfonies, van optar per formes més accessibles, reflectint una essència francesa única.

Un concert memorable

El concert ‘París entre dos segles’, que va tenir lloc el 27 de març al Teatre de Sarrià, va ser un homenatge a aquesta rica herència musical. Amb la interpretació del flautista eslovac Boris Bizjak i la pianista Maria Canyigueral, el programa va incloure obres que s’han convertit en pilars del repertori de flauta, com la famosa ‘Fantasia Op. 79’ de Gabriel Fauré, un dels primers moments destacats de la vetllada.

Reivindicant les veus femenines

El periodista musical Xavier Chavarría va encetar la vetllada amb una reflexió sobre la necessitat de donar visibilitat a compositores com Francis Poulenc, que potser no són tan reconegudes com Fauré. Però, el més interessant és el redescobriment de figures com Cécile Chaminade, que utilitzava les inicials ‘C.’ per ocultar el seu gènere, o Mel Bonis, que va compondre més de 300 obres mentre mantenia un perfil baix. Aquest concert va ser una oportunitat per reivindicar el seu llegat i el seu impacte en la música.

Un concert íntim i emotiu

La combinació de la flauta de fusta amb un repertori del segle XX va aportar una calidesa especial a la música. La interpretació de Bizjak i Canyigueral va crear un ambient familiar i acollidor, tot i que l’espai no va aconseguir omplir-se. Malgrat la manca de públic, la qualitat musical va ser indiscutible, amb peces que exigien virtuosisme i sensibilitat, com el ‘Chant de Linos’ d’André Jolivet, que va deixar una empremta profunda.

Reflexions finals

Assistir a concerts com aquest és un recordatori del poder de la música per tocar les emocions més profundes. La connexió entre els músics i les obres que interpreten crea una experiència que va més enllà del simple gaudi estètic. La música, en el seu millor moment, és un vehicle per a la introspecció i la commoció, i el concert del 27 de març va ser un exemple brillant d’això.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00