Inici » Navegar el laberint digital: perspectives adolescents sobre seguretat en línia

Navegar el laberint digital: perspectives adolescents sobre seguretat en línia

by PREMIUM.CAT
Un grupo de adolescentes sentados en un aula moderna en King's Oak Academy, cerca de Bristol, se dedicó a una discusión sobre la seguridad en línea. La habitación es brillante y aireada, con grandes ventanas que permiten inundar la luz natural. Los estudiantes, una mezcla diversa de niños y niñas, comparten animadamente sus pensamientos, algunos con computadoras portátiles abiertas frente a ellos mostrando chats grupales. Una niña, Ella, habla apasionadamente, su expresión es seria mientras enfatiza los desafíos de acceder a contenido dañino en línea. Otra estudiante, Lillie, está asintiendo de acuerdo, sus manos haciendo un gesto mientras habla sobre la responsabilidad de los padres. En el fondo, un póster en la pared lee 'seguridad en línea' con gráficos coloridos que ilustran prácticas seguras en Internet. El ambiente es una combinación de preocupación y determinación, lo que refleja el deseo de los estudiantes de una mejor educación y apoyo con respecto al contenido en línea. Una maestra, Katherine Ogden,

La cerca de l’accés implacable

Malgrat les regulacions intenses destinades a frenar l’accés a contingut en línia nociu, els adolescents afirmen que la seva determinació de trobar aquest material continua sent desconcertat. Un grup d’estudiants de King’s Oak Academy de Bristol van expressar la seva preocupació pel que fa a l’efectivitat de la propera Llei de seguretat en línia, que va entrar en vigor el 25 de juliol.

La realitat del contingut inadequat

En debats amb Premium.CAT, aquests estudiants van compartir les seves experiències amb contingut inadequat que apareixia en xats de grup aparentment innocents. “És fàcil ensopegar”, va remarcar Ella, estudiant de l’Acadèmia. “No importa quantes barreres es posin en marxa, se sent inevitable que alguns trobin un camí al seu voltant”.

El paper de l’orientació dels pares

Enmig dels reptes de l’exposició digital, els estudiants van destacar la necessitat de la participació dels pares en la seva educació en línia. Lillie va articular la necessitat que els pares no només proporcionin accés a la tecnologia, sinó que també es dediquin a debats sobre el comportament i el contingut en línia. “Si els pares permetran als seus fills explorar Internet, també els han d’educar sobre això”, va afirmar.

Responsabilitat personal en l’era digital

Els adolescents van transmetre un doble sentit de la responsabilitat: tot i que van reconèixer el paper dels pares, també van reconèixer la importància de la rendició de comptes personal. “Es tracta de prendre decisions conscients i comprendre l’impacte d’aquestes opcions sobre nosaltres mateixos i els altres”, va dir un estudiant.

Els educadors pesen la seguretat en línia

Katherine Ogden, directora principal de King’s Oak Academy, es va fer ressò dels sentiments dels estudiants destacant la necessitat de les institucions educatives per adaptar els seus currículums. “Hem de preparar els estudiants no només per evitar els perills, sinó per navegar per les complexitats de les interaccions en línia”, va afirmar. Va demanar un enfocament col·laboratiu que impliqués tant escoles com pares per fomentar un entorn en línia més segur.

Evolucionant amb la tecnologia

Ogden va destacar, a més, la importància d’abraçar la tecnologia en lloc de disminuir -la. “Ignorar el paisatge digital no és una opció; Hem d’ajudar la nostra joventut a relacionar -se amb ell de manera responsable ”, va afegir, defensant la integració de la seguretat en línia en el marc educatiu.

Mirant endavant: el futur de la seguretat en línia

A mesura que el paisatge de la interacció digital continua evolucionant, es fa crucial per a tots els grups d’interès (parents, educadors i plataformes mateixes) per treballar col·laborativament. Les properes discussions sobre els punts de Premium.Cat West aprofundiran en la seguretat en línia, amb visions expertes i consells adaptats a les famílies que tenen aquests reptes.

Amb la inevitabilitat de la presència digital en la vida dels joves, la conversa ha de passar cap a un compromís constructiu en lloc de la prohibició. L’objectiu és conrear una generació d’usuaris d’Internet informats i responsables que puguin navegar amb confiança amb el laberint digital.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00