Millora del servei en algunes línies
Tot i la millora del servei en algunes línies com l’R1, la **indignació** continua sent la tònica general dels usuaris de Rodalies, que cada dos per tres es veuen afectats per **incidències** en la xarxa de tren que els dificulta o impedeix el seu dret a la mobilitat.
Queixes dels viatgers de l’R3
Aquest dimarts, les queixes les han concentrat els viatgers de l’R3. “Sentim ràbia i **indignació**”, ha dit Bernat Camps, membre de la plataforma Perquè no ens fotin el tren. En la seva opinió, els passatgers d’aquesta línia són els més damnificats. “Pràcticament, s’ha normalitzat el servei de Rodalies excepte la línia R3. Tenim la sensació de ser sempre els últims i estem deixats de la mà”.
Servei de Rodalies entre Puigcerdà i Montcada-Ripollet
Segons ha informat aquest matí Rodalies Catalunya, el servei funciona entre Puigcerdà i Montcada-Ripollet i des d’aquesta estació s’ha habilitat un transport alternatiu per carretera fins a l’estació de Fabra i Puig, a Barcelona. Un cop allà, els passatgers són dirigits al metro. Segons TMB, aquest dimarts, el suburbà funciona sense incidències i amb un creixement “moderat” de les validacions. A Barcelona ciutat, totes les estacions de tren ja estan operatives.
L’afectació a l’R3 i l’R4
L’R3 és la línia més afectada pel robatori de coure i aquest dimarts només circulen dos trens per sentit i hora, un nombre totalment insuficient. Aquest fet ha provocat que a l’estació de Vic hi hagués aquest matí molt pocs usuaris, ja que la gran majoria han buscat transports alternatius amb què desplaçar-se. D’altra banda, usuaris de l’R4 també han optat per buscar transports alternatius davant la poca freqüència de pas dels combois, dos trens per hora i sentit entre Manresa i l’Hospitalet de Llobregat.
Actuació de la síndica de greuges
Precisament, aquest dimarts, la síndica de greuges de Catalunya, Esther Giménez-Salinas ha urgit a fer de Rodalies un servei públic “fiable” i ha demanat al **Departament** de Territori que li faci arribar un document que expliqui les mesures previstes per garantir els drets dels usuaris a assistència, informació i qualitat del servei mentre durin les afectacions, que es preveuen llargues pels greus efectes del robatori sobre un “important nus de connexions” situat en aquesta estació. La síndica ha obert una actuació d’ofici per avaluar el caos de la xarxa ferroviària.