Culminant mig segle de passió teatral
Anna Rosa Cisquella, la ment mestra darrere de Dagoll Dagom, recorda amb nostàlgia el dia que van llançar a la venda les entrades per al seu icònic musical, ‘Mar i cel’. En fer una aposta sobre la quantitat d’entrades que es vendrien, la seva predicció de 50 va resultar ser una subestimació significativa, ja que en només un dia es van despatxar més de 2000 butlletes.
Preparatius per a una estrena històrica
Mentre el Teatre Victòria es prepara per tornar a rebre aquest clàssic, l’atmosfera és electritzant. Els assajos ja han començat i el famós vaixell que simbolitza el musical ocupa el centre de l’escenari. Amb l’actuació de Jordi Garreta com a Saïd i la jove estrella Alexia Pascual com a Blanca, l’espectacle promet revitalitzar l’obra original d’Àngel Guimerà.
Una nova interpretació
Cisquella assegura que, encara que l’essència del musical es manté, aquesta nova versió ofereix una frescor inigualable. ‘El contingut és el mateix, però l’energia dels actors aporta una nova dimensió’, afirma. La directora ressalta l’alta qualitat del càsting, que va atreure més de mil aspirants, fent que la selecció fos un procés difícil però gratificant.
Emocions trobades a l’adéu
A mesura que s?acosta la data de l?estrena, Cisquella i Miquel Periel enfronten sentiments contradictoris. La tristesa de tancar un cicle de 50 anys es barreja amb la satisfacció de presentar un espectacle que se sent rellevant i vibrant. ‘És un moment de comiat, però també de celebració’, reflexiona Cisquella.
Un missatge atemporal
‘Mar i cel’ no és només un musical sobre pirates, sinó una reflexió sobre la intolerància i els conflictes culturals. La seva història damor entre una cristiana i un corsari morisc ressona amb els desafiaments contemporanis. Cisquella destaca que, encara que es va escriure el 1988, el seu missatge sobre el conflicte entre Orient i Occident continua sent rellevant avui dia.
El futur del vaixell i el llegat de Dagoll Dagom
La companyia ha decidit que no hi haurà gires posteriors al darrer espectacle. Tot i això, Cisquella deixa oberta la possibilitat que en el futur una altra companyia s’atreveixi a reviure ‘Mar i cel’. ‘El vaixell és emblemàtic i essencial per a l’obra’, diu, mentre reflexiona sobre com preservar aquest símbol per a generacions futures.
Reflexions sobre el viatge teatral
‘Com hem aconseguit perdurar durant tant de temps?’, es pregunta Cisquella. La resposta rau en la innovació constant i la diversió que han trobat a cada projecte. Després de 50 anys, Dagoll Dagom deixa una empremta inesborrable al teatre català, i encara que s’acomiaden, el seu llegat perdurarà a la memòria cultural del país.