Inici » Un Viatge al Cor de les Falles del Transport Ferroviari

Un Viatge al Cor de les Falles del Transport Ferroviari

by PREMIUM.CAT
Es lunes y después de una mañana de teletrabajo llego a la estación de Tarragona para tomar el R15 regional de 15.55h para ir a Barcelona, ​​donde vivo y trabajo. A pesar del infierno que reina y la intensidad de los efectos y las demandas graves de las últimas semanas, la calma de la época sugiere que funcionará bien hoy; Tampoco hay un incidente notificado ni en la aplicación ADIF, ni en las cuentas de Twitter (X) de Rodalies. Y creo que sí, dice que hoy irá en ese momento y podré sentarme (8k, mejor calidad, obra maestra, muy detallada: 1.1)

Una Rutina Trencada

Després d’un matí de feina a distància, em dirigeixo a l’estació de Tarragona per agafar el Regional R15 que ha de portar-me a Barcelona a les 15.55h. Tot i les adversitats que han marcat les últimes setmanes en el servei de Rodalies, la tranquil·litat del matí em fa pensar que potser avui el viatge serà fluït. No hi ha avisos d’incidències a les aplicacions oficials, així que mantenir l’optimisme sembla raonable.

Expectatives i Realitats

Un cop a l’estació, la pantalla de sortides no ofereix informació actualitzada. Miro l’aplicació d’Adif, que revela que el tren encara no ha sortit de Reus. Pregunto al personal de l’estació, i ells confirmen que, malauradament, la informació no és fiable. Si Adif, que hauria de tenir dades en temps real, no pot oferir actualitzacions precises, la situació es torna preocupant.

La Desconnexió entre Usuaris i Informació

A mesura que passen els minuts, la calma inicial es converteix en frustració. L’aplicació comença a assenyalar un retard de 17 minuts, un patró habitual que ens fa preguntar per què no s’informa abans als passatgers. La comunicació amb l’usuari és essencial, i no hauria de dependre de les obres ni requerir grans inversions.

Un Retard que Es Torna Crític

Finalment, el retard es confirma: una hora. Mentre busco informació en una aplicació independent, descobreixo que el tren ha patit una avaria mecànica. Aquesta és una de les moltes situacions que demostren la necessitat de transparència en la comunicació amb els usuaris, un aspecte que hauria de ser una prioritat per part de les autoritats.

Una Espera Injustificada

Després d’una espera de seixanta minuts, el tren finalment arriba, i l’andana s’omple de passatgers nerviosos. Les meves intencions de treballar durant el viatge s’esvaeixen, i en lloc d’això, decideixo escriure aquestes reflexions. La retòrica dels responsables de Rodalies, que sovint culpa les obres, em sembla insuficient. Necessitem entendre les veritables causes dels mals funcionaments i quines mesures s’estan prenent.

La Necessitat d’Informació Clara

La responsabilitat de comunicar informació rellevant recau en aquells que gestionen el servei. És fonamental saber per què els trens pateixen avaries constants i quines són les condicions dels contractes amb les empreses de manteniment. La transparència ha de ser una norma, no una excepció.

El Futur del Transport Ferroviari

És crucial plantejar quines millores s’implementaran en el servei de Rodalies en els propers anys. La planificació a llarg termini ha de ser una prioritat, amb un enfocament en el benestar dels usuaris. No podem permetre que les decisions polítiques del passat dictin el futur del transport públic.

Un Sistema que Ha de Millorar

La desinversió és un problema conegut, però no és l’únic. Hem d’explorar tots els factors que afecten el servei i exigir explicacions clares. La ciutadania mereix entendre les raons darrere dels retards i les avaries, i és responsabilitat de les autoritats proporcionar aquesta informació de manera transparent.

Reflexions Finals

Mentre el tren arriba a Barcelona, no puc evitar pensar en la meva frustració com a professional del transport. Un sistema ferroviari de qualitat és essencial per a la salut social i emocional d’una societat. La mobilitat ha de ser accessible i fiable, i la falta d’informació i transparència només alimenta la resignació entre els usuaris.

La realitat és que, sense un canvi real i una voluntat de millorar, el futur del transport ferroviari continuarà sent una font de frustració i ansietat per a tots nosaltres. La clau per avançar radica en la transparència i en la responsabilitat en la gestió del servei.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00