Un Pas Decisiu Cap a la Col·laboració Municipal
Els ajuntaments d’Igualada, Vilanova del Camí i Santa Margarida de Montbui han formalitzat un acord aquest dimecres per gestionar conjuntament el servei de recollida d’escombraries. Aquesta iniciativa busca crear un sistema més eficient i potent que respongui a les exigències ambientals marcades per la Unió Europea.
Un Context Favorable per al Canvi
L’alcalde d’Igualada, Marc Castells, ha destacat que el moment actual és clau, ja que els contractes de recollida de residus estan a punt d’expirar. Amb una població combinada de més de 60.000 habitants, la unió d’aquests municipis els permetrà afrontar millor els nous reptes ambientals.
La Importància d’un Contracte Pont
Per facilitar la transició cap a aquesta nova gestió, es preveu implementar un ‘contracte pont’ que tindrà una durada d’entre dos i tres anys. Aquesta solució temporal permetrà als ajuntaments treballar conjuntament en la creació d’un sistema integral de recollida.
Retos i Oportunitats en la Gestió de Residus
Els alcaldes han reconegut que el contracte de recollida d’escombraries és un dels més significatius en termes econòmics per als ajuntaments. Actualment, el cost total d’aquest servei ascendeix a 7,2 milions d’euros entre els tres municipis. Castells ha assenyalat que la Unió Europea imposa noves normatives que obliguen a ajustar els costos de recollida als ciutadans.
La Necessitat de Millorar les Taxacions
Actualment, les taxes de recollida de residus són insuficients: Igualada es troba al 45%, Vilanova del Camí al 42% i Santa Margarida de Montbui al 35%. Els alcaldes han advertit que aquestes xifres han de millorar significativament per evitar sancions futures.
Un Futur Sostenible i Col·laboratiu
Els alcaldes han expressat la seva convicció que la unió entre els tres municipis no només millorarà la qualitat del servei, sinó que també facilitarà l’accés a subvencions i ajuts. La seva col·laboració és vista com un model a seguir per altres regions davant dels desafiaments ambientals que ens planteja el futur.