Inici » Una nova experiència d’aprenentatge: Creant un Pòdcast

Una nova experiència d’aprenentatge: Creant un Pòdcast

by PREMIUM.CAT
dos joves asseguts a una taula amb un ordinador portàtil i auriculars posats, i una pantalla de projector darrere d'ells, Apelles, enfocament dur, un barroc flamenc, escola de barbizon

Introducció

Durant el mes de març, els alumnes de 2n d’ESO de l’institut IES Son Cladera van embarcar-se en una emocionant aventura d’aprenentatge. Sota el nom de ‘Fem un Pòdcast?’, van explorar el món dels pòdcasts i van descobrir com crear el seu propi contingut de manera creativa i informativa.

Descobrint el món dels Pòdcasts

Per començar, els alumnes van decidir practicar la seva pronunciació a través de la música. Van triar la cançó ‘La gent que estimo’ del grup Oques Grasses i van cantar-la amb entusiasme. A continuació, van investigar sobre què és exactament un pòdcast i com es pot utilitzar com a mitjà de comunicació.

La seva professora de Llengua Catalana els va presentar un pòdcast de la plataforma 3Cat. Aquest pòdcast narrava les experiències de tres joves migrants que havien vingut a Espanya des d’altres països. Els alumnes van aprendre sobre els reptes que aquests joves havien enfrontat i com havien trobat una llar en una casa d’acollida.

Explorant l’obra de teatre ‘Fail’

En les classes de català, els alumnes van tenir l’oportunitat de llegir l’obra de teatre ‘Fail’ de Clara Ingold. A través d’una lectura compartida, van conèixer els setze personatges que habitaven aquesta història. Cada personatge tenia una personalitat única i els alumnes es van identificar amb alguns d’ells.

Després de la lectura, els alumnes van triar quin personatge volien interpretar i van explorar les seves personalitats i motivacions. Van utilitzar una dinàmica amb capells per assignar cada personatge a un alumne. Això va permetre als alumnes connectar amb els personatges i comprendre millor l’obra de teatre.

De l’obra de teatre al Pòdcast

Amb l’ajuda de Clara Ingold, els alumnes van adaptar les escenes de l’obra de teatre al format de pòdcast. Van enregistrar les escenes utilitzant un micròfon i un mòbil al passadís de l’institut. La seva professora va encarregar-se del muntatge tècnic i va crear un guió radiofònic amb les dotze escenes de l’obra.

Finalment, els alumnes van escoltar els seus propis pòdcasts a classe i els van avaluar. Estaven emocionats de veure com havien convertit l’obra de teatre en una experiència de pòdcast única i personal. Per compartir el seu treball amb el món, van publicar els pòdcasts a la web de l’institut.

Reconeixement i publicació

Com a recompensa pel seu esforç i talent, els alumnes van rebre un correu del Teatre Principal de Palma. En aquest correu, se’ls anunciava que els seus pòdcasts serien publicats a la web del Teatre Principal. Aquest reconeixement va motivar encara més als alumnes i els va fer sentir orgullosos del seu treball.

Conclusió

La creació dels pòdcasts va ser una experiència enriquidora per als alumnes de 2n d’ESO de l’institut IES Son Cladera. Van aprendre sobre el món dels pòdcasts, van explorar l’obra de teatre ‘Fail’ i van convertir-la en un pòdcast únic. Aquesta experiència els va permetre desenvolupar habilitats de comunicació, creativitat i treball en equip. Estan emocionats de compartir el seu treball amb el món i esperen que els seus pòdcasts inspirin altres persones a explorar el món dels pòdcasts.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00