Inici » Una nova proposta per transformar la mobilitat al Penedès

Una nova proposta per transformar la mobilitat al Penedès

by PREMIUM.CAT
Junts i Impulsem reclama la creación de una Autoridad Territorial de Movilidad para el Penedès Sería un instrumento para mejorar los servicios de transporte público en la comarca Junts i Impulsem ha presentado una propuesta que elevará al Gobierno de la Generalitat para crear una nueva Autoridad Territorial de Movilidad (ATM) para el Penedès. Este instrumento administrativo supondría, según los dos partidos, una herramienta eficaz para mejorar los servicios de transporte público. Junts i Impulsem(8k, máxima calidad, obra maestra, muy detallado:1.1)

Una iniciativa que busca canvis significatius

Les formacions polítiques Junts i Impulsem han posat sobre la taula una proposta innovadora dirigida al Govern de la Generalitat. La seva proposta consisteix en la creació d’una Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) específica per la vegueria del Penedès, amb l’objectiu de millorar substancialment el servei de transport públic a la regió.

Unir esforços per una causa comuna

Amb la mirada posada en un futur millor per al transport, els impulsors de la iniciativa fan una crida a tots els sectors de la societat del Penedès, incloent partits polítics, sindicats i empreses, per unir-se a aquesta demanda. Jaume Casañas, representant d’Impulsem, ha expressat la seva esperança que la comunitat local s’aglutini al voltant d’aquesta causa, afirmant que “és fonamental que ens unim per fer realitat aquesta necessitat”.

Deficiències actuals i comparatives amb altres regions

Els problemes amb el transport públic al Penedès són evidents i inacceptables, segons les dues formacions. Montse Ortiz, diputada de Junts, ha subratllat que “la regió ha estat ignorada durant massa temps” i ha instat a actuar amb urgència. Casañas ha citat la deficients connexions entre Cunit i Vilafranca com un exemple representatiu d’aquesta problemàtica.

Comparatives que evidencien les desigualtats

Casañas ha posat de manifest que mentre les Terres de l’Ebre compten amb la seva pròpia ATM, altres comarques, com el Ripollès i el Berguedà, gaudeixen de tarifes més assequibles per al transport amb Barcelona. “La T-10 del Penedès és un exemple de greuge comparatiu, costant 43 euros per a 4 zones, mentre que la seva equivalent al Ripollès només costa 32 euros per a 7 zones”, va assegurar.

La urgència d’una solució immediata

Amb les concessions actuals del servei de transport públic previstes per expirar el 2028, l’urgent necessitat de crear una ATM pròpia esdevé més crítica que mai. “Si no actuem ràpidament, el futur del nostre transport es decidirà de nou des de Barcelona, perpetuant així una situació que resulta insostenible per a la nostra regió”, van concloure els representants de Junts i Impulsem.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00