Inici » Universitat: Un nou horitzó d’aprenentatge per a majors de 60 anys

Universitat: Un nou horitzó d’aprenentatge per a majors de 60 anys

by PREMIUM.CAT
Para la mayoría de las personas, la edad en la que se encuentra en la universidad llega alrededor de los 18 años, en un momento de la vida donde comienzan los primeros pasos de la edad adulta y se establecen los primeros proyectos personales. Sin embargo, la vida académica no tiene tal itinerario y, para los demás, es un camino que nuevamente se dibuja como una nueva oportunidad más allá de los años cuarenta, cincuenta o incluidos sesenta. La universidad se transforma en un concepto diferente; No se rastrea (8k, mejor calidad, obra maestra, muy detallada: 1.1)

Un canvi de paradigma en l’educació superior

La universitat sovint és vista com una etapa que comença als 18 anys, un moment en què els joves es llancen a la vida adulta amb il·lusió i nous projectes. No obstant això, l’educació superior no ha de ser un camí exclusiu per als més joves. Hi ha un nombre creixent de persones que, després dels 60 anys, decideixen reprendre els estudis, transformant la universitat en un espai de redescobriment i creixement personal.

Estudiants majors: Una nova perspectiva a la URV

A la Universitat Rovira i Virgili (URV), actualment hi ha 21 estudiants que superen els 65 anys i que cursen un grau oficial, mostrant que l’aprenentatge no té data de caducitat. A més, 40 participants de més de 60 anys formen part del programa URV Ciutadana, que ofereix un accés més flexible al coneixement, sense l’exigència de títols o exàmens.

Una oferta acadèmica accessible

El programa URV Ciutadana, impulsat per l’Oficina d’Igualtat i Compromís Social, té com a missió fer que l’educació sigui accessible per a tothom, independentment de l’edat o del bagatge acadèmic. Amb més de 150 assignatures disponibles en 25 àrees de grau, els estudiants poden escollir lliurement les matèries que més els interessen, sense la pressió de seguir un itinerari acadèmic tradicional.

Experiències transformadores en el món acadèmic

Carme Rangil, de 70 anys, és un exemple de com l’aprenentatge pot revitalitzar l’ànim. Com a professora jubilada, ha tornat a les aules per estudiar assignatures com ‘Fotografia, cinema i patrimoni cultural’ i ‘Història de l’arquitectura’. Malgrat els reptes com l’adaptació a les noves tecnologies i la pandèmia, Carme considera que estudiar al costat de joves és una experiència enriquidora que li permet connectar amb la realitat actual.

Un ambient d’aprenentatge inclusiu

Maria Cristina Marcos, de 63 anys, comparteix una experiència similar. Cursant ‘Economia’, es va sentir ben acollida entre els estudiants més joves, trencant les barreres generacionals. La flexibilitat del programa li ha permès gaudir de l’aprenentatge sense la pressió de demostrar res, ressaltant la importància de mantenir-se actiu mentalment.

La universitat com a espai de coneixement intergeneracional

Primitivo Gutiérrez, un enginyer químic de 62 anys, ha decidit tornar a estudiar Història després de 40 anys d’experiència professional. La seva història destaca la importància de l’aprenentatge al llarg de la vida, i com l’educació pot desafiar els prejudicis sobre l’edat. Gutiérrez considera que la universitat és un lloc de coneixement i comunicació, essencial per mantenir-se actiu i crític en qualsevol moment de la vida.

Un missatge per a tots

A mesura que les institucions educatives s’adapten a les necessitats d’una població en constant canvi, queda clar que l’aprenentatge no té límits d’edat. Les experiències dels estudiants més grans a la URV són un testimoni de que mai és tard per seguir els nostres somnis acadèmics i personals, recordant-nos que l’educació és un dret de tots.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00