Inici » La Importància de les Xarxes Socials en el Creixement Casteller

La Importància de les Xarxes Socials en el Creixement Casteller

by PREMIUM.CAT
Ahora está claro que estar presente en las redes sociales es casi esencial para un grupo de Castellera que quiere continuar creciendo y ganando visibilidad. De hecho, en las redes sociales, las clasificaciones de pandillas son diferentes y pueden ser muy diferentes. Es cierto que hay grupos con más nombres que tienen más seguidores e interacción porque son más conocidos, pero las redes son un espacio donde, si lo hace bien, puede crecer mucho el nivel de Casteller que tiene. Solo (8k, mejor calidad, obra maestra, muy detallada: 1.1)

El Paper Fonamental de les Xarxes en el Món Casteller

En l’era digital actual, estar actiu en les xarxes socials s’ha convertit en un factor clau per a les colles castelleres que busquen expandir la seva influència i visibilitat. Aquestes plataformes no només serveixen per comunicar-se, sinó que també permeten a les colles interactuar amb un públic divers, independentment del seu nivell d’habilitats castelleres.

Estrategies d’Engagement: Més enllà de la Presència

No es tracta només de tenir un compte en cada xarxa, sinó de saber com, quan i amb quin propòsit es publica. Amb l’augment de la popularitat de Tiktok durant la pandèmia, moltes colles van sentir la necessitat d’instaurar-se en aquesta plataforma. No obstant això, el compromís ha fluctuït i ara es plantegen qüestions sobre la seva utilitat real.

Desafiaments en el Manteniment de Continguts

La càrrega de treball que implica mantenir un perfil actiu a Tiktok és considerable. Això ha portat a diverses colles a reduir la seva activitat o a publicar continguts de manera esporàdica, sovint reutilitzant material d’altres xarxes. Aquest canvi de dinàmica obre el debat sobre la necessitat d’adaptar-se a les exigències de cada plataforma.

Identificant el Públic: Una Clau per a l’Èxit

La presència a les xarxes socials no és només una qüestió d’agradar; és fonamental saber a qui ens dirigim. Facebook continua sent un espai popular entre les generacions més grans, mentre que Instagram i Tiktok s’adrecen principalment a un públic més jove. Comprendre les dinàmiques de cada plataforma és essencial per crear continguts rellevants.

Nivells d’Implicació del Públic

Podem dividir el nostre públic en tres grups: membres actuals de la colla, potencials castellers que podrien estar interessats, i simpatitzants que, encara que no participin activament, consumeixen el contingut. Aquesta classificació ens ajuda a dissenyar estratègies de comunicació més efectives.

La Necessitat de la Innovació i Adaptació

Amb l’aparició de noves plataformes com Bluesky, les colles s’enfronten a una decisió estratègica: continuar a X o explorar alternatives. La política de continguts, així com les dinàmiques socials que cada xarxa promou, influeixen en la decisió de mantenir o abandonar la seva presència.

Converses i Debats: Un Valor Afegit

Per a les colles, la capacitat de generar converses significatives a les xarxes socials és fonamental. No obstant això, l’eficàcia d’aquestes interaccions pot veure’s minvada per l’algorisme de la plataforma. Això ha portat a moltes colles a replantejar la seva estratègia comunicativa.

L’Equip de Comunicació: Un Pilar Clau

La gestió de les xarxes socials requereix un equip dedicat i ben format. Els membres han d’estar al dia de les tendències, formats i llenguatges propis de cada plataforma. És un repte constant, especialment quan aquests equips són sovint voluntaris que també es dediquen a la pràctica dels castells.

Prioritzant Continguts i Estratègies

Un enfocament estratègic pot ajudar a equilibrar la creació de continguts de qualitat amb la necessitat de mantenir un flux constant d’informació. L’objectiu final és no només augmentar els seguidors, sinó també aconseguir que la gent s’apropi a les colles, tant en assaigs com en actuacions.

Reflexió Final

A mesura que les xarxes socials continuen evolucionant, les colles castelleres han de ser àgils i flexibles en les seves estratègies. La veritable mesura de l’èxit no és només el nombre de seguidors, sinó la capacitat d’atraure i involucrar nous membres en la tradició castellera.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00