Inici » La importància de fer un testament per afrontar la mort d’un ésser estimat

La importància de fer un testament per afrontar la mort d’un ésser estimat

by PREMIUM.CAT
una dona estirada en un llit al costat d'un home llegint un llibre al llit amb un llibre obert al llit, Annabel Eyres, pel·lícula fotogràfica, una foto d'estoc, neoplasticisme

La mort d’un ésser estimat i els tràmits burocràtics

La pèrdua d’un ésser estimat sempre és un esdeveniment traumàtic, sense importar les circumstàncies o l’edat en què passi. A més de tractar el dolor emocional, els familiars també s’han d’enfrontar als complicats tràmits burocràtics i administratius que sorgeixen en aquests moments difícils.

Per facilitar aquest procés i brindar tranquil·litat durant el dol, és fonamental comptar amb un testament que guiï els familiars en les accions que han de dur a terme. Els tràmits testamentaris són una part important de les responsabilitats que la família ha d’assumir quan passa una mort.

La importància de comptar amb professionals en la gestió administrativa

Aquests tràmits impliquen qüestions legals i fiscals complexes, per això és recomanable comptar amb l’assessoria de professionals experts en el tema. A Catalunya, l’empresa funerària líder, Áltima, amb més de 300 anys de tradició familiar al sector, ofereix serveis de gestió administrativa per ajudar les famílies en aquest procés.

El testament, conegut com la declaració en què una persona disposa dels seus béns a favor dels seus hereus i pot establir altres disposicions per després de la seva mort, és un tràmit que es pot fer de manera àgil. Tot i que el més comú és fer-ho davant d’un notari, també es pot redactar de forma hològrafa, és a dir, escriure’l a mà, indicant el lloc i la data de la seva elaboració. Posteriorment, es presenta davant d’un jutge dins dels quatre anys posteriors a la mort del testador.

La importància de comptar amb suport professional en moments difícils

Després de la mort, els familiars solen trobar-se en un moment en què assumir les tasques burocràtiques pot resultar difícil. Per aquesta raó, Áltima compta amb un equip de professionals que s’encarrega de fer tràmits com obtenir el certificat mèdic de defunció.

“Els tràmits que s’han de fer després de la mort d’un familiar poden ser difícils, i comptar amb professionals que els facin ajuda a afrontar el duel d’una manera més suportable”, afirma Áltima.

Altres tràmits legals després d’una defunció

A més del testament, hi ha altres tràmits legals que les famílies han de fer després d’una mort. Aquests inclouen donar de baixa el difunt al registre civil i la seguretat social, tramitar les pensions de supervivència corresponents, cancel·lar comptes bancaris i serveis, i obtenir el certificat d’últimes voluntats per poder acceptar l’herència. Áltima ofereix el seu servei per ajudar les famílies a enfrontar aquesta burocràcia en moments de dificultat.

El testament com a acte damor i protecció

Fer un testament es considera un acte d’amor, ja que evita conflictes familiars i assegura que els desitjos del difunt per als hereus es compleixin. A més, és una eina que protegeix els fills menors d’edat, ja que permet designar tutors en cas que tots dos pares faltin.

Àltima fa anys que ajuda les famílies a enfrontar el procés de dol ia realitzar els tràmits necessaris de manera eficient. L’objectiu és fer que la burocràcia no sigui una càrrega addicional en moments tan difícils.

Si voleu obtenir més informació sobre els serveis funeraris d’Àltima, podeu fer clic aquí.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00