L’Associació VTC-Gran Turisme de Catalunya rebutja el requisit del B2 de català i el qualifica de “pedaç normatiu i innecessari”
Les VTC tradicionals, que ofereixen serveis de transport de luxe a clients internacionals, han expressat el seu malestar per les “noves restriccions discriminatòries al conjunt de les VTC”, en referència al B2 de català, que serà obligatori per als conductors de les VTC i els taxistes. En un comunicat, l’Associació VTC-Gran Turisme de Catalunya afirma que en altres “circumstàncies no imposades” no s’hi haurien oposat, però que no entenen que s’aprovi “per la porta del darrere” pocs dies abans de l’inici del Mobile i a petició del sector del taxi.
Les VTC tradicionals, que es diferencien de les de plataforma – que treballen per Cabify o Bolt, entre d’altres – , alerten que es poden perdre congressos per l'”excés de zel en les inspeccions”. A més, deixen entreveure possibles mobilitzacions durant el Mobile i altres grans esdeveniments a la ciutat, com la Copa Amèrica. “Aquesta associació està disposada a boicotejar-los, des de dins i des de fora, perquè la nostra gent vol viure de la seva feina”, adverteixen.
L’associació considera que el requisit del B2 de català “no té cap lògica” i que afecta professionals amb anys d’experiència
El comunicat arriba després de l’acord per fer que el títol B2 de català sigui un requisit obligatori per als conductors de les VTC i els taxistes. Segons l’associació, aquest requisit “no té cap lògica” i rebutgen exigir aquesta titulació a professionals amb anys d’experiència i que “en el 95% dels casos” estan enfocats a clients internacionals a qui s’adrecen en anglès. La patronal del sector avisa que “s’està fent el forat per enterrar definitivament un subsector de la mobilitat” i que és “bàsic” per a l’economia de Barcelona com a ciutat acollidora de grans congressos i per altres sectors, com el dels hotels i restaurants.
L’associació lamenta ser un “dany col·lateral” entre taxistes i VTC de plataforma i demana la seva diferenciació
D’altra banda, l’Associació VTC-Gran Turisme de Catalunya insisteix a diferenciar-se de les VTC de plataforma. “No fem feina de taxi, no podem assumir regulacions restrictives pensades des d’un sector com el taxi i dissenyades vers un altre que fa la seva feina [en referència a les plataformes] i que res tenen a veure amb l’activitat de Gran Turisme”, assenyala l’entitat, que lamenta ser un “dany col·lateral” entre taxistes i VTC de plataforma. En aquest sentit, lamenta el “règim sancionador i desproporcionat” de l’administració i que el protocol d’inspecció “criminalitza el xofer abans de comprovar la presumpte irregularitat” i tot plegat, afegeix, amb els clients a l’interior del vehicle.
Amb tot, l’associació s’ha mostrat oberta a “negociar” i “anar de cara amb l’administració”. “Se’ns ha promès la nostra diferenciació, no acceptem més enganys per part del Parlament”, afegeix el comunicat, que deixa entreveure que durant el Mobile es faran “sentir” així com en altres grans esdeveniments a la ciutat.