Els usuaris de Rodalies expressen la seva opinió sobre la vaga de Renfe i Adif
La vaga convocada per CCOO de Renfe i Adif ha tingut un impacte notable en els usuaris de Rodalies de Catalunya. Tot i això, molts d’ells han afirmat que no han notat una incidència especial a causa dels retards habituals en aquest servei de trens. Segons una passatgera de la línia R1, el servei és tan pèssim que si anés bé, seria una sorpresa [[1]](https://www.ara.cat/llengua/5-arguments-5-trucs-no-canviar-llengua-no-incomodi_1_4544047.html).
Els usuaris han buscat alternatives durant la vaga
Alguns usuaris han mencionat que durant la vaga han tingut més facilitat per seure als trens, ja que molta gent ha buscat altres opcions de transport. No obstant això, altres usuaris han experimentat temps d’espera més llargs i han hagut de canviar els seus plans de viatge a causa de la cancel·lació de trajectes
Els serveis mínims i les reivindicacions de la vaga
Segons fonts de Renfe, el seguiment de la vaga ha estat del 2,68%. La vaga reclama l’eliminació de les categories d’ingrés a Renfe i la implementació de la jornada laboral de 35 hores a Adif. Els serveis mínims durant la vaga són del 66% en hora punta i del 33% durant la resta de la jornada a Rodalies [[1]](https://www.ara.cat/llengua/5-arguments-5-trucs-no-canviar-llengua-no-incomodi_1_4544047.html).
Serveis mínims en altres tipus de trens
El ministeri de Transports ha establert que els serveis mínims dels trens de mitja distància siguin del 65%, dels trens d’AVE del 73% i dels trens de mercaderies només del 25%