Inici » Revocació de Restriccions a la Publicitat de Cases d’Apostes pel Tribunal Suprem

Revocació de Restriccions a la Publicitat de Cases d’Apostes pel Tribunal Suprem

by PREMIUM.CAT

El Dictamen del Tribunal Suprem sobre la regulació publicitària de les cases d’apostes

Anul·lació de Mesures Clau pel Tribunal Suprem

El Tribunal Suprem ha revocat aspectes fonamentals de la regulació establerta pel Govern per limitar la publicitat de les cases dʻapostes i els seus productes. Després d’estimar parcialment un recurs de l’Associació Espanyola de Joc Digital, els jutges han anul·lat diverses mesures determinants del Reial decret del Ministeri de Consum dirigit per Alberto Garzón. Aquestes mesures inclouen la restricció de la presència de personalitats famoses als anuncis, la limitació de la publicitat en plataformes de vídeo i xarxes socials, la captació de nous clients i la prohibició d’anunciar aquestes apostes en mitjans de comunicació.

Impacte de les Mesures i Argument del Tribunal Suprem

Aquestes restriccions van ser implementades pel govern a finals del 2020 i van tenir un gran impacte en una indústria que, exclusivament el 2019, va invertir més de 183 milions d’euros en la publicitat d’aquestes apostes en línia. El Tribunal Suprem assenyala que si bé la publicitat està subjecta a límits i que l’Estat ha de garantir la protecció dels menors i dels consumidors, aquestes limitacions afecten una activitat empresarial legal i no poden ésser regulades per normatives independents i desvinculades dels criteris i límits establerts pel legislatiu.

Es critica que l‟establiment d‟aquestes regulacions per part del Govern no pot ser simplement una referència en blanc, sinó que ha de contenir criteris generals o directrius sobre els quals basar les limitacions que es poden establir, les quals han de ser proporcionals per tal que es persegueix .

Antecedents i Recurs del Sector d’Apostes

La limitació de la publicitat massiva de les cases d’apostes va ser una de les principals promeses electorals del 2019 de la coalició de Podem i Esquerra Unida, i es va implementar poc després del seu ingrés al Govern. Aquestes mesures van generar un impacte significatiu en la publicitat de les apostes en programes esportius i plataformes com YouTube, generalment amb la participació de futbolistes, celebritats i influencers.

El recurs davant el Tribunal Suprem va ser presentat per l’Associació Espanyola de Joc Digital, representada per l’advocat i el vocal conservador del Consell General del Poder Judicial, José María Macías Castaño. L’associació qüestionava no només els articles que finalment van ser revocats pel tribunal, sinó que exigia l’anul·lació de tot el Reial decret a causa d’infraccions en el procés de tramitació.

Dictamen del Tribunal Suprem sobre les Restriccions a la Publicitat de les Cases d’Apostes

El Tribunal Suprem també es va pronunciar pel que fa a la prohibició del patrocini de cases d’apostes a les samarretes dels equips esportius oa les megafonies dels estadis, considerant-la adequada per evitar l’associació dels jocs d’atzar amb la pràctica esportiva. A més, va donar suport a la limitació d’aquesta publicitat per franges horàries com a mesura lògica per evitar que arribi indiscriminadament al públic més jove.

Crítiques a les Restriccions per part del Suprem

El Tribunal Suprem va criticar les prohibicions relacionades amb la difusió de publicitat de cases d’apostes als mitjans de comunicació, argumentant que aquestes restriccions no tenen cobertura legal i no és suficient invocar la protecció dels menors, ja que no és possible limitar la publicitat amb un abast general a tot un mitjà davant de l’eventualitat que pugui ser utilitzat per menors d’edat.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00