Un punt de partida comú: La necessitat de millorar les comunicacions
Els partits polítics i col·lectius del Bages coincideixen que les comunicacions viàries de la comarca són deficients i obstaculitzen el desenvolupament econòmic. Tots advoquen per una forta inversió que permeti un salt qualitatiu.
La C-55: Una línia divisòria
La C-55 ha generat una divisió d’opinions, tot i que tothom reconeix la necessitat de millorar-la. El projecte executiu redactat entre el 2011 i el 2015, que proposava convertir-la en autovia, és el punt d’inflexió.
El bloc proautovia
Junts per Catalunya, Impulsem i l’Associació Xarxa7 defensen el projecte de desdoblament de la C-55. Argumenten que és essencial per al progrés de la comarca i que l?autopista i la C-55 són complementàries, no substitutives.
El bloc antiautovia
Esquerra Republicana de Catalunya, els Comuns del Bages i l’entitat ecologista Meandre s’oposen al projecte d’autovia. Advoquen per ampliar parcialment la C-55, alliberar l’autopista i potenciar el transport públic.
La postura del Consorci Viari de la Catalunya Central
El Consorci Viari es mostra equidistant, sol·licitant a la Conselleria que actualitzi els aforaments i aclareixi els detalls de la concessió de lautopista.
El compromís de la Conselleria de Territori
La consellera de Territori, Ester Capella, ha anunciat la gratuïtat de l’autopista en dies feiners per als usuaris que facin un trajecte d’anada i tornada en menys de 24 hores. La concessió finalitza el 2036.