Una necessitat a les ciutats castellanomanxegues
L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha posat de manifest la manca de serveis públics de lloguer de bicicletes a les ciutats de Castella-la Manxa. Tot i que Albacete destaca com una excepció, altres grans urbs de la regió encara no compten amb alternatives similars.
L’èxit d’Albabici a Albacete
A la capital d’Albaceta, el servei d’Albabici, gestionat per l’Ajuntament, ha experimentat un creixement constant. L’any passat, gairebé 1.300 usuaris es van sumar a aquesta iniciativa, i van arribar a un total de 6.390 veïns i treballadors de la ciutat. Les tarifes assequibles, que oscil·len entre 2 euros al dia per a bicicletes convencionals i 40 euros anuals per a les elèctriques, han contribuït a la seva popularitat.
Oportunitats per al desenvolupament
L’OCU Castella-la Manxa considera que l’impuls de serveis similars a altres ciutats amb més de 50.000 habitants, com Ciudad Real, Conca, Guadalajara, Puertollano, Talavera de la Reina i Toledo, és una oportunitat única. Tot i intents previs amb resultats mixts, la bicicleta elèctrica podria ser clau per superar les dificultats topogràfiques d’algunes urbs. A més, la creació d’una xarxa de carrils bici protegits, similar a la que ja s’està implementant a Ciudad Real i Puertollano, en podria fomentar l’ús.
Beneficis per a la salut i el medi ambient
Promoure l’ús de la bicicleta no només beneficia la salut dels usuaris, sinó que també contribueix a reduir les emissions contaminants a les ciutats. A més a més, en trajectes de menys de quatre quilòmetres, la bicicleta es posiciona com el mitjà de transport urbà més ràpid.