Inici » La Decisió del Consell Escolar de l’Estat: Limitació dels Dispositius Mòbils als Centres Educatius

La Decisió del Consell Escolar de l’Estat: Limitació dels Dispositius Mòbils als Centres Educatius

by PREMIUM.CAT
un grupo de niñas sentadas en escritorios en un salón de clases con papeles y bolígrafos en las manos y una niña en el medio de la sala, De Hirsh Margules, enfoque intenso, una fotografía de archivo, escuela de Barbizon

Prohibició dels Mòbils en Primària i Limitacions a Secundària

La titular del Ministeri d’Educació va anunciar a finals de l’any passat que proposaria la prohibició dels dispositius mòbils durant tota l’etapa obligatòria, amb l’excepció dels usos educatius que pugui plantejar el professorat a Secundària.

En una reunió recent del Consell Escolar de l’Estat, s’ha acordat de manera unànime un document que proposa la prohibició general, incloent-hi els menjadors i els patis, però també una excepció.

Uso Ocasional en Secundària

La proposta insta als alumnes a no portar els aparells a Primària i a mantenir-los apagats durant tota la jornada a Secundària. No obstant això, es permetrà un ús educatiu ocasional si s’ajusta a un projecte educatiu específic d’algun professor.

En les etapes postobligatòries, el Consell proposa que cada centre reguli segons els seus interessos.

Reforç a les Matemàtiques i la Comprensió Lectora

A més de l’aprovació d’aquest document, el president del Govern ha explicat detalls del pla de reforç de les Matemàtiques i la comprensió lectora. La novetat principal és l’ampliació al Batxillerat, amb una inversió prevista de 500 milions d’euros.

La ministra ha destacat que aquesta inversió serà tan gran com ambiciós sigui el pla, tot i que la quantitat exacta està per determinar.

Debats sobre la Prohibició dels Mòbils

La decisió de vetar els dispositius mòbils en els recintes escolars ha generat debat. Més de tres-centes docents han signat un manifest a favor de l’ús educatiu dels mòbils a l’aula i en contra del discurs ‘reaccionari’ que defensa la prohibició.

El manifest aborda qüestions concretes sobre l’ús de les TIC a les aules i destaca la seva utilitat per a un aprenentatge actiu, continguts multimèdia que enriqueixen l’experiència educativa i faciliten la personalització de l’ensenyament.

També desmenteix alguns mites relacionats amb l’ús del mòbil, com la miopia o els efectes en les funcions cognitives, atribuint-los a un mal ús més que a la naturalesa del dispositiu.

Ampliació del Pla de Reforç al Batxillerat

Pel que fa al pla de reforç anunciat per Sánchez, la principal novetat és la seva ampliació al Batxillerat, cobrint des de 1r de Primària fins a la FP.

El pla inclou la reducció dels alumnes per classe, el reforç de la formació del professorat i classes extraescolars de reforç gratuïtes.

La comunitat educativa expressa escepticisme, destacant els recursos econòmics insuficients per aconseguir l’eficàcia del projecte.

Dificultats i Escepticisme

Els sindicats educatius assenyalen que els recursos destinats (0,8% del pressupost educatiu total per curs) limitaran els beneficis del projecte.

Experts com Lucas Gortázar afirmen que amb aquest pressupost, només es podrà beneficiar un petit percentatge d’alumnes, qüestionant la viabilitat del projecte.

Proposta Inviable de la Ebau Comú

La ministra critica la proposta de la Ebau comú presentada pel PP, considerant-la inviable legalment. Destaca que no hi ha estudis seriosos que sostenen la idea d’Ebaus més fàcils en determinades comunitats autònomes.

Recorda la diversitat dels currículums autonòmics, amb un 50% decidit per cada govern autonòmic, i posa en dubte la possibilitat de fer els mateixos exàmens per a tots els estudiants amb aquesta diversitat.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00