Una Col·laboració Estratègica
El director general de Turisme de Barcelona, Mateu Hernández, i el responsable de l’àrea d’alta velocitat de Renfe, Javier Pérez, han establert un acord fonamental per impulsar l’ús del ferrocarril en el context de la Copa Amèrica. La cerimònia de signatura va tenir lloc a la Fira Internacional del Turisme, Fitur 2024.
Promoció Conjunta
Turisme de Barcelona jugarà un paper clau en la promoció dels serveis de Renfe, incorporant-los a les seves publicacions i destacant-los en esdeveniments, fires i congressos. A canvi, Renfe participarà en la difusió d’activitats culturals promogudes per l’entitat turística. Aquest acord, segons l’operadora, busca aprofitar la Copa Amèrica com una oportunitat única per posicionar Barcelona com a destí turístic.
Iniciatives Ferroviàries Novadores
Renfe, en col·laboració amb la Diputació de Barcelona, té l’objectiu de desenvolupar noves rutes de trens turístics temàtics. Aquesta iniciativa, que continuarà l’èxit aconseguit el 2023, va ser anunciat durant Fitur per la presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, i el director de Renfe, Raül Blanco.
Un Futur Ferroviari Brillant
En conclusió, aquesta aliança entre Turisme de Barcelona i Renfe reflecteix una visió compartida sobre el potencial de la Copa Amèrica per potenciar el ferrocarril i consolidar Barcelona com a destinació turística. Ambdues parts veuen en aquest esdeveniment esportiu una oportunitat única i esperen que aquesta col·laboració contribueixi al desenvolupament del transport ferroviari i al creixement del turisme a la capital catalana.