Inici » La Rosa: La Moneda Local de Sant Feliu

La Rosa: La Moneda Local de Sant Feliu

by NOTIZIA.APP

Una Innovació per Dinamitzar el Comerç Local

Fa just un any, l’Ajuntament de Sant Feliu va presentar una innovació econòmica que tenia com a objectiu dinamitzar el comerç local: La Rosa, la primera moneda de la ciutat. Aquesta iniciativa va ser guardonada amb una menció d’honor al “VI Concurso de Ideas Tecnológicas para el Comercio Minorista” de la Federación Española de Municipios y Provincias el passat mes de febrer. L’objectiu principal d’aquesta moneda local és fomentar el comerç de la ciutat, establir relacions més estretes amb la ciutadania i impulsar l’activitat econòmica, així com fidelitzar la clientela.

Dades d’Èxit

Des de la seva creació el 27 de març de 2023, un total de 1434 persones han utilitzat La Rosa per realitzar transaccions comercials. Durant aquest any, s’han realitzat un total de 3990 transaccions amb un valor econòmic de compres de 136.090,43 €. Aquestes transaccions s’han realitzat exclusivament en comerços locals, demostrant així el suport a l’economia local.

Adhesió del Comerç Local

Un 13% dels establiments comercials de Sant Feliu, un total de 101 negocis, s’han adherit a aquesta iniciativa. Aquests establiments pertanyen a diferents sectors, com ara moda i complements, oci i cultura, serveis professionals, restauració, perruqueria i centres d’estètica, i alimentació.

Creixement Continu

Durant els primers mesos del 2024, s’han donat d’alta 9 nous establiments comercials i 217 persones s’han unit a aquesta iniciativa. D’aquesta nova clientela, 204 persones han utilitzat La Rosa per realitzar compres.

Campanyes de Bonificació

Per continuar impulsant l’ús de La Rosa, l’Ajuntament ha posat en marxa dues campanyes de bonificació durant aquest any. En aquestes campanyes, els clients podien obtenir un 30% addicional de Roses fins a un màxim de 100 euros per cada 100 euros invertits en compres. Aquestes campanyes han estat un èxit i han contribuït a l’augment de les transaccions amb La Rosa.

Resultats de les Campanyes

Durant el període de les campanyes de bonificació, s’ha observat que el 91% de les transaccions amb La Rosa s’han realitzat. Això demostra l’atractiu que tenen aquestes campanyes per als clients i el seu impacte en l’ús de la moneda local.

El Futur de La Rosa

Segons Jaume Manyoses, regidor d’Activitat Econòmica de l’Ajuntament de Sant Feliu, està prevista una tercera campanya de bonificació que coincidirà amb les Festes de Primavera. Aquesta iniciativa continuarà impulsant l’ús de La Rosa i es preveu que s’hi sumin més persones i comerços en el futur. Es farà un seguiment constant per avaluar l’evolució de la moneda local i les seves repercussions en l’economia de Sant Feliu.

Conclusió

La Rosa, la moneda local de Sant Feliu, ha estat una innovació exitosa per dinamitzar el comerç local. Amb un nombre creixent de persones i comerços que s’hi adhereixen, aquesta iniciativa ha demostrat ser una eina eficaç per fomentar l’economia local i establir relacions més estretes amb la ciutadania. Les campanyes de bonificació han estat un factor clau en l’èxit de La Rosa, i es preveu que aquesta moneda local continuï creixent i tenint un impacte positiu en la ciutat de Sant Feliu.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00