Inici » La Rosa: una moneda local per dinamitzar el comerç de Sant Feliu

La Rosa: una moneda local per dinamitzar el comerç de Sant Feliu

by NOTIZIA.APP

Introducció

Fa un any, l’Ajuntament de Sant Feliu va presentar una innovació econòmica per dinamitzar el comerç local: La Rosa, la primera moneda de la ciutat. Aquesta iniciativa va rebre una menció d’honor al “VI Concurso de Ideas Tecnológicas para el Comercio Minorista” de la Federación Española de Municipios y Provincias. L’objectiu principal de La Rosa és fomentar el comerç local, establir relacions més estretes amb la ciutadania i impulsar l’activitat econòmica, tot fidelitzant la clientela.

Dades sobre La Rosa

Des de la seva creació el 27 de març de 2023, un total de 1434 persones han utilitzat La Rosa per realitzar transaccions comercials. Durant aquest any, s’han realitzat un total de 3990 transaccions amb un valor econòmic de compres de 136.090,43 €. Aquestes transaccions s’han realitzat exclusivament en comerços locals de Sant Feliu i els seus voltants.

Comerços adherits i sectors representats

Un 13% dels establiments comercials de Sant Feliu, un total de 101, s’han adherit a La Rosa. Aquests establiments pertanyen a diferents barris de la ciutat i representen diversos sectors, com ara moda i complements, oci i cultura, serveis professionals, restauració, perruqueria i centres d’estètica, i alimentació.

Últimes adhesions i campanyes de bonificació

Durant els primers mesos del 2024, s’han donat d’alta 9 nous establiments comercials i 217 persones a La Rosa. D’aquesta nova clientela, 204 persones han utilitzat la moneda local per realitzar compres. Aquestes adhesions s’han produït durant la segona campanya de bonificació, en la qual l’Ajuntament ha ofert un 30% addicional de Roses per cada 100 euros invertits.

Èxit de les campanyes de bonificació

Durant els períodes de les campanyes de bonificació, s’ha observat un augment significatiu en el nombre de transaccions amb La Rosa. Durant la primera campanya, que va durar de març a juny de 2023, es van realitzar 1855 transaccions. Durant la segona campanya, que va tenir lloc de desembre de 2023 a febrer de 2024, es van realitzar 1757 transaccions. En els períodes sense campanya de bonificació, el nombre de transaccions es va reduir, però encara es va mantenir un flux constant d’activitat econòmica.

Pròximes campanyes de bonificació

Segons Jaume Manyoses, regidor d’Activitat Econòmica de l’Ajuntament de Sant Feliu, està previst que es realitzin més campanyes de bonificació en els propers mesos, coincidint amb les Festes de Primavera i altres esdeveniments. Això demostra el compromís continu de l’Ajuntament amb La Rosa i la seva intenció de seguir impulsant aquesta iniciativa.

Conclusió

La Rosa ha demostrat ser una eina eficaç per dinamitzar el comerç local de Sant Feliu. Amb un nombre creixent de persones i comerços adherits, així com amb campanyes de bonificació periòdiques, La Rosa continua sent una moneda local que impulsa l’activitat econòmica i fidelitza la clientela. Caldrà continuar fent un seguiment per veure l’evolució d’aquesta iniciativa innovadora.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00