Inici » Optimitzant la Inversió: Perspectives Diferents entre Madrid i Catalunya

Optimitzant la Inversió: Perspectives Diferents entre Madrid i Catalunya

by PREMIUM.CAT
un tren está en las vías en un área de la ciudad con gente parada en la acera y en la acera, Antonie Palamedesz, hdr, una foto de cambio de inclinación, accionismo vienés

Una Decisió Controvertida del Govern Espanyol

El govern espanyol ha finalitzat els plans de millora de la xarxa de trens de Cercanías. El ministeri de Transportes, sota la direcció del socialista Óscar Puente, està preparant una inversió de 6.400 milions d’euros per a la xarxa de trens catalana, una quantitat lleugerament inferior als 7.100 milions que té previst invertir a Madrid.

Puente ha detallat, en una compareixença al Congrés, que Madrid rebrà el doble de trens nous que Catalunya, amb 203 front als 101 de la regió catalana.

Justificació i Diferències de Necessitats

Enmig de les crítiques al funcionament de Rodalies i el seu traspàs a la Generalitat, Puente ha justificat la disparitat d’inversió afirmant que «la quantitat pendent d’execució en el cas de Madrid és superior al pla a Barcelona». També ha assenyalat que ambdós territoris tenen «necessitats diferents», ja que la xarxa de Rodalies a Catalunya està «més desenvolupada» que la de Madrid.

Pel que fa a la diferència de trens, amb Madrid rebent 203 nous i Catalunya 101, el ministre argumenta que «la xarxa [madrilenya] està més deteriorada» i que a la Comunitat de Madrid estan «més necessitats de renovació».

Dilemes a l’Aeroport del Prat

En la mateixa compareixença, Puente ha mencionat el debat sobre l’ampliació del Prat. El responsable de Transportes del govern espanyol veu «compatible» ampliar la pista més propera al mar amb el «màxim respecte mediambiental».

Puente defensa que dialogarà amb la Generalitat de Catalunya sobre les decisions importants del Prat i sosté que l’ampliació de la tercera pista es pot fer sense «causar molèsties» als veïns més propers.

«L’Aeroport del Prat necessita augmentar la seva operativa perquè és candidat a convertir-se en un hub», ha insistit seguint la línia del govern dels últims anys. No obstant això, s’inclina per executar una d’aquestes dues opcions: «O variar la operativa d’una de les pistes causant molèsties als ciutadans o incrementar la capacitat operativa de l’altra pista».

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00