Inici » Avanç cap a una AP-7 més segura: noves inversions i projectes en marxa

Avanç cap a una AP-7 més segura: noves inversions i projectes en marxa

by PREMIUM.CAT
El conseller de Transportes y Movilidad Sostenible, Óscar Puente, ha asegurado que se está redactando el proyecto del tercer carril del tramo Ebrenc de la AP-7, entre l'Hospitalet de l'Infant y Amposta. La obra costará 162 MEUR y ha dicho que no quedará relegada al tercer carril para tráfico pesado que ha anunciado para la AP-7 en Castellón, con una inversión de 50 MEUR. Preguntado por la senadora de ERC, Laura Castel, por la situación de colapso del pasado viernes, con más de 14 horas de retrasos y colas(8k, mejor calidad, obra maestra, muy detallado:1.1)

Iniciatives per millorar la infraestructura viària

El ministre de Transport i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha confirmat que es troba en fase de redacció el projecte per afegir un tercer carril al tram de l’AP-7 que connecta l’Hospitalet de l’Infant amb Amposta. Aquesta millora, amb un pressupost previst de 162 milions d’euros, busca no només augmentar la capacitat de la carretera, sinó també millorar la seguretat viària.

Desafiaments recents i mesures a implementar

La senadora d’ERC, Laura Castel, va plantejar preguntes al ministre sobre les recents retencions que van afectar molts conductors durant un incident tràgic a l’AP-7, on es van registrar més de 14 hores de cues. Puente va defensar que existeix un programa d’accions pensat per abordar els problemes de congestió en aquesta via, així com a l’AP-2, amb una inversió total de 250 milions d’euros que es desplegarà fins al 2031.

Protocol d’actuació per a emergències

En resposta a les inquietuds de Castel, Puente va assenyalar que el Govern està treballant en un protocol dissenyat per gestionar situacions d’emergència com la viscuda recentment, amb l’objectiu d’optimitzar la resposta davant incidents que poden causar retencions massives.

Reaccions polítiques i propostes per millorar la seguretat

Castel ha expressat la seva satisfacció per l’avanç en el projecte del tercer carril, tot i que ha instat a una ràpida concreció del calendari d’execució. A més, va proposar la necessitat de millorar la carretera N-340, amb la intenció de convertir-la en una autovia, tenint en compte que l’A-7 finalitza a l’Hospitalet de l’Infant.

Canvis en els hàbits de mobilitat

Puente va comentar que l’alliberament de peatges en 463 quilòmetres d’autopistes a Catalunya ha suposat un canvi significatiu en els hàbits de mobilitat dels ciutadans. Això ha portat a la necessitat de revisar l’actual distribució del trànsit i adaptar les infraestructures en conseqüència.

El futur de l’AP-7: sistemes intel·ligents i senyalització

Per fer front a la gestió del trànsit, que no és directament responsabilitat del Ministeri, Puente va destacar que la Generalitat està millorant els protocols d’actuació. A més, s’està previst implementar un sistema de senyalització intel·ligent entre Hospitalet i l’Ampolla, que ajustarà la velocitat màxima segons les condicions del trànsit i permetrà regular els avançaments de vehicles pesats quan sigui necessari.

Amb aquestes iniciatives, el Govern busca no només resoldre els problemes immediats de congestió, sinó també establir una infraestructura viària més segura i eficient per al futur.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00