El Viatge Més Enllà de la Descoberta de Llocs i Cultures
El turisme no només implica la descoberta de nous llocs i cultures, sinó també l’oportunitat d’immersió en experiències musicals úniques. A més de visitar museus i monuments, gaudir del vi i la gastronomia, el turisme musical està guanyant terreny com una tendència en alça. Segons el portal líder en reserves online Skyscanner, el turisme musical, conegut també com a Gig tripping, està emergint com una de les experiències de viatge més importants d’aquest any.
La Connexió Entre la Música i el Viatge
El darrer informe de Tendències de Viatge de Skyscanner revela que una part significativa dels viatgers espanyols està disposada a agafar vols tant curts com llargs per assistir a concerts. Aproximadament la meitat dels viatgers espanyols (48%) consideraria agafar un vol curt per veure el seu artista preferit en directe, mentre que un 13% estaria disposat a fer-ho fins i tot en vols de llarga distància. Aquesta tendència no només és present en els viatgers més joves, sinó que també s’estén a un 42% dels espanyols que planeja assistir a un concert o festival el 2024, xifra que augmenta fins al 58% en el cas dels joves de 18 a 24 anys.
Destinacions Destacades per al Turisme Musical
En col·laboració amb l’aplicació d’esdeveniments DIU, Skyscanner ha identificat diverses destinacions globals que destaquen com a punts calents per al turisme musical. Algunes d’aquestes destinacions inclouen Eivissa, coneguda per les seves discoteques colossals i festes a la vora del mar; el nord d’Anglaterra, amb l’energia dels grans clubs nocturns a Mánchester i l’escena emergent a Leeds; San Francisco, amb establiments clàssics i discoteques de primera; Barcelona, que acull el reconegut Primavera Sound i el Sónar; i Nashville, capital de Tennessee, coneguda per la seva rica escena musical que abraça una àmplia varietat de gèneres com country, bluegrass, rock, pop, americana, gospel, clàssica, jazz i blues.